Kom i kontakt med Vision

Vision Direkt

0771 44 00 00

Stäng ×

Bli medlem i Vision - 3 månader kostnadsfritt

Fackförbundet för dig som är tjänsteman inom kommun, region, kyrkan och bolag kopplat till välfärden.

Medlemskapet i Vision

Är Vision rätt för dig?

A-kassan Vision

Är du arbetssökande och vill bli medlem?

Sms:a "Vision" till 71501 så hjälper vi dig.

Härmed godkänner du villkoren för medlemskapet i Vision. Det innebär att du är medveten om att dina personuppgifter registreras i Visions medlemsregister. Vi behöver uppgifterna för att erbjuda dig medlemskap i enlighet med våra stadgar. 

Läs om hur vi använder dina personuppgifter

Gå till Visions stadgar

Du får en faktura på medlemsavgiften varje månad. Om du är ansluten till Kivra kommer fakturan dit. Från den dagen ditt medlemskap börjar gälla kan du anmäla autogiro eller e-faktura via Mina sidor. Har du ett framtida medlemskap behöver du göra det via din internetbank i stället.

Medlemsavgiften baseras på din inkomst och du har själv ett ansvar för att Vision har aktuella uppgifter om dig. Du har möjlighet att själv uppdatera dina uppgifter på Mina sidor.

Dina uppgifter skickas till de försäkringsbolag som Vision har avtal med. För att teckna hemförsäkring till medlemspris behöver du själv kontakta det bolag som Vision hänvisar dig till.

Du ansluts automatiskt till personförsäkringar hos det försäkringsbolag som Vision samarbetar med, förutsatt att du är bosatt och folkbokförd i Sverige. Tänk dock på att försäkringarna kan omfattas av exempelvis hälsokrav. Därför bör du noggrant läsa informationen som du får hemskickad till dig när du har blivit medlem. Kontakta försäkringsbolaget om du inte uppfyller kraven för försäkringen.

Inkomstförsäkringen ingår i ditt medlemskap. Men du måste vara med i en a-kassa för att ha rätt till ersättning från inkomstförsäkringen om du blir arbetslös. Glöm inte att söka medlemskap i a-kassan separat från ditt medlemskap i Vision.

Gå till A-kassan Visions webbplats

Vision ingriper inte i händelser eller tvister som inträffade innan du lämnade in din ansökan om medlemskap. 

  • Kvinna sitter vid surfplatta i trappa.

Så bokar du resa med Vision

Du som ska delta i en aktivitet där Vision står för resan ska boka via resebyrån American Express Global Business Travel (GBT).

Innan du bokar din resa

Det finns några saker du behöver tänka på innan du bokar resan.

  • Planera din resa i god tid och boka den så tidigt som möjligt för att kunna välja klimatsmarta och kostnads­effektiva alternativ. Detta även för att resebyrån ibland har långa telefonköer och långa svarstider på mail.
  • Vi rekommenderar att du i första hand använder självboknings­systemet Neo för att göra dina individuella rese­bokningar, för att spara in på Visions kostnader. Tänk på att boka utifrån Visions resepolicy när du bokar dina resor.
    Visions resepolicy (pdf)
  • Se till att läsa igenom informationen nedan om hur du upprättar din reseprofil och använder Neo.
  • Det mesta finns i Neo, men inte allt. Om du saknar ett färdsätt, destination eller boende i Neo kan du mejla in hela din rese­beställning till se.travel@amexgbt.com. Du kan också ringa +46 8 502 522 67 för att beställa resan.

Vision arbetar löpande med att förbättra resebokningen för både medarbetare och förtroendevalda.

Frågor och svar om resebokning (pdf)

Upprätta din reseprofil

För att boka resor behöver du upprätta en reseprofil. Du skapar din profil på några minuter, men det kan ta upp till en timme att få bekräftelsen till din inkorg. Först därefter kan du börja boka resor.

Om du inte gör någon bokning inom 120 dagar rensas din profil och du måste göra en ny självregistrering.

Om du får problem med att skapa en profil eller att boka resa hänvisar vi till resebyrån GBT:s support.

Så skapar du din reseprofil

  1. Gå till sidan för självregistrering på AMEXGBT för att skapa din profil.
    Selfreg.amexgbt.com
    Manual: Så skapar du din profil (pdf)
  2. Ange Visions företags-id.
    Visions företags-ID (logga in)
  3. Du får en pinkod till din inkorg och blir godkänd som användare av Neo.
  4. Logga in på Neo för att gå vidare och boka din resa.
  5. Du behöver konto/kostnadsställe och ibland en referens för att kunna boka din resa. Dessa hittar du i din bekräftelse för aktiviteten du ska delta i. Om du saknar de uppgifterna ska du kontakta aktivitets­ansvarig, som står i inbjudan eller bekräftelsen.
  6. Biljetten skickas till dig elektroniskt. Varje gång du gör en resebokning skickas en bekräftelse på din resplan via mejl. Det är ditt ansvar att kontrollera att resplanen stämmer överens med din beställning.
    Självbokningssystemet Neo (mykds.com)

Support och information från resebyrån

Resebyrån GBT har gratis support för navigations­frågor och andra frågor om självboknings­verktyget. Observera att det inte gäller hjälp med bokning av resa, utan sådana ärenden debiteras.

Telefonnummer till supporten: +46 8 502 522 67 (välj 1 för navigations­support).

Öppettider till supporten är måndag till fredag klockan 8–17.

Manualer för resebokning (explorer.amexglobalbusinesstravel.com)

Tipsa om tänkbara medlemmar

Känner du någon som skulle kunna vara med i Vision, men inte är det? Kontakta Medlemstipset!

Tipsa Vision

Söker du en uppdragshandling?

Beskrivningar av varje förtroendeuppdrag i Vision finns samlat bland våra riktlinjer.

Riktlinjer och material

Hur kan vi hjälpa dig?

Hitta svaret på din fråga

Frågor och svar

Ställ en fråga om ditt medlemskap

Starta chattbot

Kontakta oss istället

Kontakta oss