Så bokar du din resa
Du som ska delta i en aktivitet där Vision står för resan bokar via resebyrån American Express Global Business Travel (GBT).
Tänk på detta innan du bokar
- Planera din resa i god tid och boka den så tidigt som möjligt för att kunna välja klimatsmarta och kostnadseffektiva alternativ. Detta även för att resebyrån ibland har långa telefonköer och långa svarstider på mail.
- Vi rekommenderar att du i första hand använder självbokningssystemet Neo för att göra dina individuella resebokningar, för att spara in på Visions kostnader. Tänk på att boka utifrån Visions resepolicy när du bokar dina resor.
Visions resepolicy (pdf)
- Se till att läsa igenom informationen om hur du upprättar din reseprofil och använder Neo.
- Det mesta finns i Neo, men inte allt. Om du saknar ett färdsätt, destination eller boende i Neo kan du mejla in hela din resebeställning till se.travel@amexgbt.com. Du kan också ringa +46 8 502 522 67 för att beställa resan.
Frågor och svar om resebokning (pdf)
Upprätta din reseprofil
För att boka resor behöver du upprätta en reseprofil. Du skapar din profil på några minuter, men det kan ta upp till en timme att få bekräftelsen till din inkorg. Först därefter kan du börja boka resor.
Om du inte gör någon bokning inom 120 dagar rensas din profil och du måste göra en ny självregistrering.
Om du får problem med att skapa en profil eller att boka resa hänvisar vi till resebyrån GBT:s support.
Så skapar du din reseprofil
- Gå till sidan för självregistrering på AMEXGBT för att skapa din profil.
Selfreg.amexgbt.com
Manual: Så skapar du din profil (pdf)
- Ange Visions företags-ID.
Visions företags-ID (logga in)
- Du får en pinkod till din inkorg och blir godkänd som användare av Neo.
- Logga in på Neo för att gå vidare och boka din resa.
- Du behöver konto/kostnadsställe och ibland en referens för att kunna boka din resa. Dessa hittar du i din bekräftelse för aktiviteten. Om du saknar de uppgifterna ska du kontakta aktivitetsansvarig, som står i inbjudan eller bekräftelsen.
- Biljetten skickas till dig elektroniskt. Varje gång du gör en bokning skickas en bekräftelse på din resplan via e-post. Det är ditt ansvar att kontrollera att resplanen stämmer överens med din beställning.
Självbokningssystemet Neo (mykds.com)
Support och information från resebyrån
Resebyrån GBT har gratis support kring navigationsfrågor och andra frågor om självbokningsverktyget. Observera att det inte gäller hjälp med bokning av resa, utan sådana ärenden debiteras.
Telefonnummer till supporten: +46 8 502 522 67 (välj 1 för navigationssupport).
Öppettider till supporten är måndag till fredag 8–17.
Manualer för resebokning (explorer.amexglobalbusinesstravel.com)
Förbättringar gällande resebyrån
Vision arbetar löpande med att förbättra resebokningen för både medarbetare och förtroendevalda.