Så bokar du din resa
Från januari 2022 anlitar Vision en ny resebyrå, American Express Global Business Travel (GBT). Detta medför en del förändringar om du ska resa till en utbildning eller i ditt uppdrag.
Upprätta din reseprofil
Observera att om ingen bokning görs inom 120 dagar, rensas profilen och en ny självregistrering måste göras.
För att boka resor behöver du upprätta en reseprofil. Du skapar din profil på några minuter, det kan dock ta upp till en timme att få bekräftelsen till din inkorg, först därefter kan du börja boka resor.
Problem med att skapa profil eller att boka resa hänvisas till supporten, se kontaktuppgifter nedan.
Gör så här
- Gå till sidan för självregistrering på AMEXGBT för att skapa din profil
Selfreg.amexgbt.com
Manual så skapar du din profil (pdf)
- Ange Visions företags-ID
Visions företags-ID (logga in)
- Du får en pinkod till din inkorg och blir godkänd som användare av Neo.
- För att gå vidare och boka resa loggar du in på Neo.
- Du behöver konto/kostnadsställe och ibland en referens för att kunna boka din resa. Dessa hittar du i din bekräftelse. saknar du dessa uppgifter kontaktar du aktivitetsansvarige, se inbjudan/bekräftelse .
- Biljetten skickas till dig elektroniskt. Varje gång du gör en bokning skickas en bekräftelse på din resplan via e-post. Det är ditt ansvar att kontrollera att resplanen överensstämmer med din beställning.
Självbokningssystemet Neo (mykds.com)
Information och support
Resebyrån GBT har gratis support gällande navigationsfrågor och övriga frågor kring självbokningsverktyget. Observera att det inte gäller hjälp med bokning av resa, vilket debiteras.
Telefonnummer till supporten: +46 8 502 522 67 (välj 1 för navigationssupport). Öppettider till supporten är måndag till fredag 8–17.
Visions riktlinjer för resor, möten och boende (pdf)
Manualer för resebokning (explorer.amexglobalbusinesstravel.com)
FAQ kring bokning av resor (pdf)