Kom i kontakt med Vision

Vision Direkt

0771 44 00 00

Stäng ×

Bli medlem i Vision - 3 månader kostnadsfritt

Fackförbundet för dig som är tjänsteman inom kommun, region, kyrkan och bolag kopplat till välfärden.

Medlemskapet i Vision

Är Vision rätt för dig?

A-kassan Vision

Är du arbetssökande och vill bli medlem?

Sms:a "Vision" till 71501 så hjälper vi dig.

Härmed godkänner du villkoren för medlemskapet i Vision. Det innebär att du är medveten om att dina personuppgifter registreras i Visions medlemsregister. Vi behöver uppgifterna för att erbjuda dig medlemskap i enlighet med våra stadgar. 

Läs om hur vi använder dina personuppgifter

Gå till Visions stadgar

Med hjälp av uppgifterna du lämnar betalas din medlemsavgift genom automatiskt avdrag på din lön varje månad. Om det inte går att dra avgiften får du ett inbetalningskort hemskickat med posten, eller till Kivra om du har en digital brevlåda. Du kan också välja att betala via autogiro eller e-faktura.

Medlemsavgiften baseras på din inkomst och du har själv ett ansvar för att Vision har aktuella uppgifter om dig. Du har möjlighet att själv uppdatera dina uppgifter på Mina sidor.

Dina uppgifter skickas till de försäkringsbolag som Vision har avtal med. För att teckna hemförsäkring till medlemspris behöver du själv kontakta det bolag som Vision hänvisar dig till.

Du ansluts automatiskt till personförsäkringar hos det försäkringsbolag som Vision samarbetar med, förutsatt att du är bosatt och folkbokförd i Sverige. Tänk dock på att försäkringarna kan omfattas av exempelvis hälsokrav. Därför bör du noggrant läsa informationen som du får hemskickad till dig när du har blivit medlem. Kontakta försäkringsbolaget om du inte uppfyller kraven för försäkringen.

Om du betalar medlemsavgiften till Vision via löneavdrag kommer även försäkringspremien för dina personförsäkringar att dras på samma sätt.

Inkomstförsäkringen ingår i ditt medlemskap. Men du måste vara med i en a-kassa för att ha rätt till ersättning från inkomstförsäkringen om du blir arbetslös. Glöm inte att söka medlemskap i a-kassan separat från ditt medlemskap i Vision.

Gå till A-kassan Visions webbplats

  • Förtroendevald bokar resa via surfplatta.

Så bokar du din resa

Du som ska delta i en aktivitet där Vision står för resan bokar via resebyrån American Express Global Business Travel (GBT).

Tänk på detta innan du bokar

  • Planera din resa i god tid och boka den så tidigt som möjligt för att kunna välja klimatsmarta och kostnadseffektiva alternativ. Detta även för att resebyrån ibland har långa telefonköer och långa svarstider på mail.
  • Vi rekommenderar att du i första hand använder självbokningssystemet Neo för att göra dina individuella resebokningar, för att spara in på Visions kostnader. Tänk på att boka utifrån Visions resepolicy när du bokar dina resor.
    Visions resepolicy (pdf)
  • Se till att läsa igenom informationen om hur du upprättar din reseprofil och använder Neo. 
  • Det mesta finns i Neo, men inte allt. Om du saknar ett färdsätt, destination eller boende i Neo kan du mejla in hela din resebeställning till se.travel@amexgbt.com. Du kan också ringa +46 8 502 522 67 för att beställa resan.

Frågor och svar om resebokning (pdf) 

Upprätta din reseprofil

För att boka resor behöver du upprätta en reseprofil. Du skapar din profil på några minuter, men det kan ta upp till en timme att få bekräftelsen till din inkorg. Först därefter kan du börja boka resor.

Om du inte gör någon bokning inom 120 dagar rensas din profil och du måste göra en ny självregistrering.

Om du får problem med att skapa en profil eller att boka resa hänvisar vi till resebyrån GBT:s support.

Så skapar du din reseprofil

  1. Gå till sidan för självregistrering på AMEXGBT för att skapa din profil.
    Selfreg.amexgbt.com 
    Manual: Så skapar du din profil (pdf)
  2. Ange Visions företags-ID.
    Visions företags-ID (logga in)
  3. Du får en pinkod till din inkorg och blir godkänd som användare av Neo.
  4. Logga in på Neo för att gå vidare och boka din resa.
  5. Du behöver konto/kostnadsställe och ibland en referens för att kunna boka din resa. Dessa hittar du i din bekräftelse för aktiviteten. Om du saknar de uppgifterna ska du kontakta aktivitetsansvarig, som står i inbjudan eller bekräftelsen.
  6. Biljetten skickas till dig elektroniskt. Varje gång du gör en bokning skickas en bekräftelse på din resplan via e-post. Det är ditt ansvar att kontrollera att resplanen stämmer överens med din beställning.
    Självbokningssystemet Neo (mykds.com)

Support och information från resebyrån

Resebyrån GBT har gratis support kring navigationsfrågor och andra frågor om självbokningsverktyget. Observera att det inte gäller hjälp med bokning av resa, utan sådana ärenden debiteras. 

Telefonnummer till supporten: +46 8 502 522 67 (välj 1 för navigationssupport).

Öppettider till supporten är måndag till fredag 8–17.

Manualer för resebokning (explorer.amexglobalbusinesstravel.com)

Förbättringar gällande resebyrån

Vision arbetar löpande med att förbättra resebokningen för både medarbetare och förtroendevalda.

Tipsa om tänkbara medlemmar

Känner du någon som skulle kunna vara med i Vision, men inte är det? Kontakta Medlemstipset!

Tipsa Vision

Söker du en uppdragshandling?

Beskrivningar av varje förtroendeuppdrag i Vision finns samlat bland våra riktlinjer.

Riktlinjer och material

Hur kan vi hjälpa dig?

Hitta svaret på din fråga

Frågor och svar

Ställ en fråga om ditt medlemskap

Starta chattbot

Kontakta oss istället

Kontakta oss