Var beredd! Kom igång och kris/krigssäkra din verksamhet!
Multitasking är som regel ett säkert sätt att göra fler misstag och få mindre gjort med sämre kvalitet. Gör så här i stället!
Något allvarligt har hänt på arbetsplatsen. Så här kan du som chef agera då.
Att fixa bra möten som engagerar och involverar är inte svårt, menar Fredrik Bauer,
Så får du mer kreativa medarbetare. Forskaren tipsar.
Möt forskaren som undersökt betydelsen av ett gott ledarskap och konsekvenserna av ett dåligt.
Följ tre steg för att bli en bra lyssnare i ditt ledarskap.
Att arbeta förebyggande med konflikter leder till att teamet blir mer effektivt och att samarbetskulturen ökar. Så här gör du.
Har du högkänsliga medarbetare? Ta vara på deras potential.
Får man blotta sina känslor som chef? Experten berättar hur du ska tänka.
Att uppmuntra till rörelse på jobbet är utmärkt, men kan inte ersätta arbetsmiljöåtgärder, enligt Agneta Lindegård Andersson, forskare vid Institutet för Stressmedicin i Göteborg, som bjuder på en checklista hur du kan göra.
Lär dig trycka på magiska knappar, som får medarbetarna att flyga mot nya höjder.
Sitter dina medarbetare i sina egna bubblor? Ta av din dina extroverta glasögon för att lära känna dem. Är du själv introvert som chef? Chefen i fokus har råd till dig med.
Var tacksam för gnälliga medarbetare. När du inte hör något alls, ringer varningsklockor. Det kan innebära att du är en destruktiv chef.
Utveckla ledarskapet och bli en hejare på konstruktivt ledarskap. Forskaren Maria Fors Brandebo tipsar.
Det är lätt att tro att man som chef måste vara på ett visst sätt. Men det finns stora fördelar med att vara transparent med sina känslor och tankar och att vara sig själv.
Retorikern Serena Mon de Vienne tipsar om hur du blir bättre på svåra samtal.
Att ta emot nya medarbetare på ett bra sätt är avgörande för hur de kommer att prestera.
Emma Holmgren var enhetschef på ett äldreboende när hon drabbades av utmattning.
Tips: Så här kan du stärka dina medarbetare.
Ett bra avslut är mer än bara tårta och tacktal. Här ger HR-experten åtta tips om hur du gör en genomtänkt offboarding.
Det handlar inte bara om vad du som chef säger, utan också om hur du säger det.