Multitasking är som regel ett säkert sätt att göra fler misstag och få mindre gjort med sämre kvalitet. Gör så här i stället!
Möt forskaren som undersökt betydelsen av ett gott ledarskap och konsekvenserna av ett dåligt.
Retorikern Serena Mon de Vienne tipsar om hur du blir bättre på svåra samtal.
Att ta emot nya medarbetare på ett bra sätt är avgörande för hur de kommer att prestera.
Tre år med intraprenad har minskat sjukfrånvaron och ökat motivationen på Björklidens äldreboende i Ale kommun. ”Det händer något med personalen när de får vara med och bestämma”, säger verksamhetschef Emma Eggertsen.
Lär dig tolka medarbetarnas mikrouttryck, och du blir bättre på att plocka upp vad som händer i arbetsgruppen.
Ofta ställs enskilda personer till svars. Det kan skapa ovilja hos chefer att fatta kontroversiella beslut, visar en ny avhandling. Att ha en gemensam strategi gör stor skillnad.
Att kunna skilja mellan att förlora och att misslyckas är nyckeln till utveckling och framgång som ledare. Det menar Igor Ardoris, mental tränare och pedagogisk konsult som tränar ledare i konsten att förlora.