Följ tre steg för att bli en bra lyssnare i ditt ledarskap.
Att arbeta förebyggande med konflikter leder till att teamet blir mer effektivt och att samarbetskulturen ökar. Så här gör du.
Har du högkänsliga medarbetare? Ta vara på deras potential.
Får man blotta sina känslor som chef? Experten berättar hur du ska tänka.
Att uppmuntra till rörelse på jobbet är utmärkt, men kan inte ersätta arbetsmiljöåtgärder, enligt Agneta Lindegård Andersson, forskare vid Institutet för Stressmedicin i Göteborg, som bjuder på en checklista hur du kan göra.
Lär dig trycka på magiska knappar, som får medarbetarna att flyga mot nya höjder.
Sitter dina medarbetare i sina egna bubblor? Ta av din dina extroverta glasögon för att lära känna dem. Är du själv introvert som chef? Chefen i fokus har råd till dig med.
Var tacksam för gnälliga medarbetare. När du inte hör något alls, ringer varningsklockor. Det kan innebära att du är en destruktiv chef.
Utveckla ledarskapet och bli en hejare på konstruktivt ledarskap. Forskaren Maria Fors Brandebo tipsar.