Kom i kontakt med Vision

Vision Direkt

0771 44 00 00

Stäng ×

Bli medlem i Vision - 3 månader kostnadsfritt

Fackförbundet för dig som är tjänsteman inom kommun, region, kyrkan och bolag kopplat till välfärden.

Medlemskapet i Vision

Är Vision rätt för dig?

A-kassan Vision

Är du arbetssökande och vill bli medlem?

Sms:a "Vision" till 71501 så hjälper vi dig.

Härmed godkänner du villkoren för medlemskapet i Vision. Det innebär att du är medveten om att dina personuppgifter registreras i Visions medlemsregister. Vi behöver uppgifterna för att erbjuda dig medlemskap i enlighet med våra stadgar.

Läs om hur vi använder dina personuppgifter

Gå till Visions stadgar

Medlemsavgift

Medlemsavgiften baseras på din inkomst och du har själv ett ansvar för att Vision har aktuella inkomstuppgifter om dig.

Som ny medlem är de tre första månaderna gratis. Därefter betalar du medlemsavgiften månadsvis. Erbjudandet kan bara nyttjas vid ett tillfälle.

Om du är under 30 år när du blir medlem betalar du i stället 100 kronor för hela första året. Därefter betalar du medlemsavgiften månadsvis. Erbjudandet kan bara nyttjas vid ett tillfälle och kan inte kombineras med andra erbjudanden.

Om du uppdaterat ditt studentmedlemskap till ett yrkesverksamt medlemskap betalar du också bara 100 kronor i medlemsavgift för hela första året. Därefter betalar du medlemsavgiften månadsvis. Erbjudandet kan bara nyttjas vid ett tillfälle och kan inte kombineras med andra erbjudanden.

Försäkringar

Dina uppgifter skickas till de försäkringsbolag Vision har avtal med.

Inkomstförsäkringen ingår i ditt medlemskap. Men du måste vara med i en a-kassa för att ha rätt till ersättning från inkomstförsäkringen om du blir arbetslös. Glöm inte att söka medlemskap i a-kassan separat från ditt medlemskap i Vision.

Gå till A-kassan Visions webbplats

Du ansluts automatiskt till personförsäkringar hos det försäkringsbolag Vision har avtal med. Detta förutsatt att du är bosatt och folkbokförd i Sverige. Tänk dock på att försäkringarna kan omfattas av exempelvis hälsokrav. Därför bör du noggrant läsa informationen du får hemskickad till dig när du har blivit medlem. Kontakta försäkringsbolaget om du inte uppfyller kraven för försäkringen.

För att teckna hemförsäkring till medlemspris behöver du själv kontakta det bolag som Vision hänvisar dig till.

Vision ingriper inte i händelser eller tvister som inträffade innan du lämnade in din ansökan om medlemskap.

 

 

  • -

Nya öppettider för Vision Direkt

2024-03-15

Från och med den 1 april 2024 ändras de ordinarie telefontiderna för Vision Direkt till vardagar klockan 9–17. Förändringen är ett led i att anpassa vår service till medlemmarnas behov och förväntningar.

Medlemmarnas behov i fokus för vår service

Visions mål är att erbjuda den service som medlemmar vill ha och förväntar sig: en kombination av professionell och personlig rådgivning vid behov och möjlighet till självhjälp dygnet runt.

Under de senaste åren har antalet telefonsamtal till Vision minskat stadigt, samtidigt som efterfrågan på digital självservice ökar. Idag är det cirka 20 procent färre telefonsamtal jämfört med 2019 och mycket få medlemmar ringer efter klockan 17. Samtidigt besvaras över 100 000 frågor årligen via digitala verktyg på vision.se.

– Det är viktigt för oss att anpassa oss till våra medlemmars önskemål och behov. Genom att optimera våra öppettider kan vi erbjuda ännu bättre service och behålla korta svarstider, vilket gör det enklare för medlemmar att få den hjälp de behöver. Detta ger oss även utrymme att utveckla nya digitala lösningar, förklarar Mikaela Forsmark, funktionschef för medlemsstöd.

Samma rådgivning för dig som är förtroendevald

Vision Direkt erbjuder redan idag rådgivning och stöd för förtroendevalda i Vision, vardagar mellan 9–17 – samma tider gäller för chefsrådgivning via Chef Direkt. Enhetliga öppettider förenklar för våra medlemmar.

Vision finns alltid nära med frågor och svar, sociala medier, chatbot, mejlformulär och med fortsatt konkurrenskraftiga öppettider för telefonrådgivning.

Rådgivning för förtroendevalda

Nya digitala lösningar

Vision kommer att fokusera mer på att utveckla och förbättra digitala verktyg och vårt erbjudande i stort. Just nu utforskas spännande möjligheter som förbättringar av chatbotten Visbot, bokade samtal och videosamtal. Den snabba utvecklingen inom AI kommer också skapa förväntningar och nya möjligheter för Visions rådgivning.

Nyheter

Till arkivet

Tipsa om tänkbara medlemmar

Känner du någon som skulle kunna vara med i Vision, men inte är det? Kontakta Medlemstipset!

Tipsa Vision

Söker du en uppdragshandling?

Beskrivningar av varje förtroendeuppdrag i Vision finns samlat bland våra riktlinjer.

Riktlinjer och material

Hur kan vi hjälpa dig?

Hitta svaret på din fråga

Frågor och svar

Ställ en fråga om ditt medlemskap

Starta chattbot

Kontakta oss istället

Kontakta oss