Hitta närmsta center, avdelning eller klubb
0771 44 00 00
Facebook Twitter LinkedIn Instagram Youtube
Fackförbundet för dig som är tjänsteman inom kommun, region, kyrkan och bolag kopplat till välfärden.
Medlemskapet i Vision
Är Vision rätt för dig?
A-kassan Vision
Är du arbetssökande och vill bli medlem?
Sms:a "Vision" till 71501 så hjälper vi dig.
Härmed godkänner du villkoren för medlemskapet i Vision. Det innebär att du är medveten om att dina personuppgifter registreras i Visions medlemsregister. Vi behöver uppgifterna för att erbjuda dig medlemskap i enlighet med våra stadgar.
Läs om hur vi använder dina personuppgifter
Gå till Visions stadgar
Du får en faktura på medlemsavgiften varje månad. Om du är ansluten till Kivra kommer fakturan dit. Från den dagen ditt medlemskap börjar gälla kan du anmäla autogiro eller e-faktura via Mina sidor. Har du ett framtida medlemskap behöver du göra det via din internetbank i stället.
Medlemsavgiften baseras på din inkomst och du har själv ett ansvar för att Vision har aktuella uppgifter om dig. Du har möjlighet att själv uppdatera dina uppgifter på Mina sidor.
Dina uppgifter skickas till de försäkringsbolag som Vision har avtal med. För att teckna hemförsäkring till medlemspris behöver du själv kontakta det bolag som Vision hänvisar dig till.
Du ansluts automatiskt till personförsäkringar hos det försäkringsbolag som Vision samarbetar med, förutsatt att du är bosatt och folkbokförd i Sverige. Tänk dock på att försäkringarna kan omfattas av exempelvis hälsokrav. Därför bör du noggrant läsa informationen som du får hemskickad till dig när du har blivit medlem. Kontakta försäkringsbolaget om du inte uppfyller kraven för försäkringen.
Inkomstförsäkringen ingår i ditt medlemskap. Men du måste vara med i en a-kassa för att ha rätt till ersättning från inkomstförsäkringen om du blir arbetslös. Glöm inte att söka medlemskap i a-kassan separat från ditt medlemskap i Vision.
Gå till A-kassan Visions webbplats
Vision ingriper inte i händelser eller tvister som inträffade innan du lämnade in din ansökan om medlemskap.
Just nu är det många som besöker Mina sidor. Har du fått en faktura från Skandia som du har frågor om - kontakta Skandia på 0771 55 66 77 eller vision@skandia.se
Det kan kännas olustigt att prata med en medarbetare om saker som kan vara känsliga. Att vara förberedd och ha en plan för samtalet är en bra början. Här finns en checklista med några saker att tänka på inför svåra samtal.
Genomför samtalet så fort som möjligt.
Välj en privat och avskild plats.
Ha aldrig mötet en dag före ledighet eller helg.
Öva eller prata med en kollega om du inte är van.
Var rak och tydlig.
Tänk på att ditt kroppsspråk, din ton och din hållning påverkar budskapet.
Säg hellre "jag upplever" än " jag tycker".
Prata inte om andra saker för att göra medarbetaren bekväm.
Säkerställ att medarbetaren har förstått ditt budskap.
Få medarbetaren att känna att det finns en möjlighet till förändring.
Visa att du har goda intentioner.
Sammanfatta vad ni har pratat och kommit överens om.
Skapa en handlingsplan.