Kom i kontakt med Vision

Vision Direkt

0771 44 00 00

Stäng ×

Bli medlem i Vision - 3 månader kostnadsfritt

Fackförbundet för dig som är tjänsteman inom kommun, region, kyrkan och bolag kopplat till välfärden.

Medlemskapet i Vision

Är Vision rätt för dig?

A-kassan Vision

Är du arbetssökande och vill bli medlem?

Sms:a "Vision" till 71501 så hjälper vi dig.

Härmed godkänner du villkoren för medlemskapet i Vision. Det innebär att du är medveten om att dina personuppgifter registreras i Visions medlemsregister. Vi behöver uppgifterna för att erbjuda dig medlemskap i enlighet med våra stadgar.

Läs om hur vi använder dina personuppgifter

Gå till Visions stadgar

Medlemsavgift

Medlemsavgiften baseras på din inkomst och du har själv ett ansvar för att Vision har aktuella inkomstuppgifter om dig.

Som ny medlem är de tre första månaderna gratis. Därefter betalar du medlemsavgiften månadsvis. Erbjudandet kan bara nyttjas vid ett tillfälle.

Om du är under 30 år när du blir medlem betalar du i stället 100 kronor för hela första året. Därefter betalar du medlemsavgiften månadsvis. Erbjudandet kan bara nyttjas vid ett tillfälle och kan inte kombineras med andra erbjudanden.

Om du uppdaterat ditt studentmedlemskap till ett yrkesverksamt medlemskap betalar du också bara 100 kronor i medlemsavgift för hela första året. Därefter betalar du medlemsavgiften månadsvis. Erbjudandet kan bara nyttjas vid ett tillfälle och kan inte kombineras med andra erbjudanden.

Försäkringar

Dina uppgifter skickas till de försäkringsbolag Vision har avtal med.

Inkomstförsäkringen ingår i ditt medlemskap. Men du måste vara med i en a-kassa för att ha rätt till ersättning från inkomstförsäkringen om du blir arbetslös. Glöm inte att söka medlemskap i a-kassan separat från ditt medlemskap i Vision.

Gå till A-kassan Visions webbplats

Du ansluts automatiskt till personförsäkringar hos det försäkringsbolag Vision har avtal med. Detta förutsatt att du är bosatt och folkbokförd i Sverige. Tänk dock på att försäkringarna kan omfattas av exempelvis hälsokrav. Därför bör du noggrant läsa informationen du får hemskickad till dig när du har blivit medlem. Kontakta försäkringsbolaget om du inte uppfyller kraven för försäkringen.

För att teckna hemförsäkring till medlemspris behöver du själv kontakta det bolag som Vision hänvisar dig till.

Vision ingriper inte i händelser eller tvister som inträffade innan du lämnade in din ansökan om medlemskap.

 

 

Guide: Medarbetarsamtal med anställda

Medarbetarsamtalet är ett viktigt tillfälle för dialog för både dig som är chef och för dina medarbetare. Här får du råd om vad medarbetarsamtalets roll är i verksamheten.

Vad ska medarbetarsamtalet handla om?

Under medarbetarsamtalet för du och medarbetaren en dialog om verksamhetens mål och strategier, ditt uppdrag som chef och om medarbetarens roll och uppdrag.

Varför är medarbetarsamtal viktigt?

För dig som chef bidrar medarbetarsamtal till en väl fungerande verksamhet och utveckling – om de genomförs rätt. Du får en dialog med varje medarbetare. Du kan sitta ner och tala ostört om verksamhetens mål och strategier, ditt uppdrag som chef och om medarbetarens roll och uppdrag.

Omvänt är medarbetarsamtalet lika viktigt för dina medarbetare, inte minst när det handlar om den egna kompetensutvecklingen kopplad till verksamhetens mål. Medarbetarsamtal gör att medarbetarna känner sig delaktiga i verksamheten. Det ger ofta utdelning i form av ökat engagemang och mer kreativitet.

Medarbetarsamtalet kopplas till den anställdas lön

Anställda ska kunna påverka sin lön genom sitt arbete. Den som gör ett bra jobb och bidrar till verksamhetens mål ska få högre lön.

Medarbetarsamtalet är det tillfälle där du som chef tillsammans med medarbetaren tydliggör vilka förväntningar som finns och hur hen ska utvecklas. Det är också ett tillfälle att stämma av att medarbetaren vet hur löneprocessen går till och vad som ligger till grund för löneutveckling.

Efter att du hållit medarbetarsamtal med alla anställda måste du sammanfatta och formulera en egen uppfattning om vad som behövs i verksamheten. Den uppfattningen, och de behov som kommit fram i samtalen, ska föras vidare i organisationen för att sedan vägas in i kommande lönebildningsprocess, där bland annat behov av löneökningar behandlas. Gör upp med din uppdragsgivare om hur det ska gå till.

Fler verktyg inom Medarbetarsamtal

Hur kan vi hjälpa dig?

Hitta svaret på din fråga

Frågor och svar

Ställ en fråga om ditt medlemskap

Starta chattbot

Kontakta oss istället

Kontakta oss