Kom i kontakt med Vision

Vision Direkt

0771 44 00 00

Stäng ×

Bli medlem i Vision - 3 månader kostnadsfritt

Fackförbundet för dig inom kommun, region, kyrka och bolag kopplat till välfärden. 

Mer om medlemskapet

Mer om A-kassan Vision

Är du arbetssökande och vill bli medlem?

Sms:a "Vision" till 71501 så hjälper vi dig.

Härmed godkänner du villkoren för medlemskapet i Vision. Det innebär att du är medveten om att dina personuppgifter registreras i Visions medlemsregister. Vi behöver uppgifterna för att erbjuda dig medlemskap i enlighet med våra stadgar. 

Läs om hur vi använder dina personuppgifter

Gå till Visions stadgar

Med hjälp av uppgifterna du lämnar betalas din medlemsavgift genom automatiskt avdrag på din lön varje månad. Om det inte går att dra avgiften får du ett inbetalningskort hemskickat med posten, eller till Kivra om du har en digital brevlåda. Du kan också välja att betala via autogiro eller e-faktura.

Medlemsavgiften baseras på din inkomst och du har själv ett ansvar för att Vision har aktuella uppgifter om dig. Du har möjlighet att själv uppdatera dina uppgifter på Mina sidor.

Dina uppgifter skickas till de försäkringsbolag som Vision har avtal med. För att teckna hemförsäkring till medlemspris behöver du själv kontakta det bolag som Vision hänvisar dig till.

Du ansluts automatiskt till personförsäkringar hos det försäkringsbolag som Vision samarbetar med. Tänk dock på att försäkringarna kan omfattas av exempelvis hälsokrav. Därför bör du noggrant läsa informationen som du får hemskickad till dig när du har blivit medlem. Kontakta försäkringsbolaget om du inte uppfyller kraven för försäkringen.

Om du betalar medlemsavgiften till Vision via löneavdrag kommer även försäkringspremien för dina personförsäkringar att dras på samma sätt.

Inkomstförsäkringen ingår i ditt medlemskap. Men du måste vara med i en a-kassa för att ha rätt till ersättning från inkomstförsäkringen om du blir arbetslös. Glöm inte att söka medlemskap i a-kassan separat från ditt medlemskap i Vision.

Gå till A-kassan Visions webbplats

Planer för förbättringar i Vision-appen

2022-02-15

Under januari genomfördes en serie workshops om Mina sidor med referensgruppen för digital utveckling, och den här veckan skickas en enkät om digitala verktyg ut till förtroendevalda. Samtidigt pågår ett arbete med att förbättra inloggningen i Vision-appen och se över stabiliteten.

Störningar i inloggningen

Under de senaste veckorna har det varit problem med inloggningen på vision.se, Mina sidor och i Vision-appen. Felen har varit hos Visions driftleverantör och leverantör av bank-id. Vi uppskattar om ni fortsätter rapportera om ni upplever problem till antingen Mina Sidor Supporten eller Vision Direkt som har öppet mellan kl 8-20. Återkopplingen från er som användare är oerhört viktig för att vi snabbt ska kunna påbörja felsökning av systemen.

Kontakta Vision

Enkät i januari/februari

Den här veckan skickas en enkät om de digitala verktygen för förtroendevalda. Enkäten syftar till att ge en bild av användningen och upplevelsen av verktygen. Resultatet kommer sedan att ligga till grund för det fortsatta arbetet med utveckling och förbättring av digitala verktyg.

Mina sidor

Under januari genomfördes en serie workshops om Mina sidor med referensgruppen för digital utveckling som genererade en stor mängd förbättringsförslag. Vi kommer att försöka göra så mycket som möjligt av förslagen. Vissa behöver vi skjuta på, andra går kanske aldrig att realisera men förhoppningsvis kan vi göra mycket relativt snabbt. Stort tack till referensgruppen!

Vill du fördjupa dig i hur olika delar av Mina Sidor fungerar?

Kurs i Mina sidor

Appen

I början av detta år ser vi över den del av appen som riktar sig mot förtroendevalda. Fokusgrupper med förtroendevalda om behov och önskemål för appen planeras. Arbete pågår med att förbättra inloggningen i appen och se över stabiliteten.

Nytt utskicksverktyg

Ett nytt utskicksverktyg för förtroendevalda lanserades i januari. Nya funktioner och högre säkerhet är några av nyheterna.

Verktyget som når du via Mina sidor och ska göra det enklare och mer GDPR-säkert för förtroendevalda att kommunicera med medlemmarna. Det nya verktyget ska helt ersätta det tidigare verktyget som hittades under varumärkesportalen – även kallat designmallarna.

Mina sidor (logga in)

Varumärkesportalen

Förutom ett helt nytt utseende tillkommer nya och förbättrade funktioner som exempelvis:

  • Infoga egna bilder
  • Göra urval på arbetsgivare/arbetsställe
  • Förbättrad textredigering
  • Kunna se utskick skapade av andra i min avdelning/klubb
  • Följa upp utskick, se skickade, studsar samt öppningar
  • Ingen separat inloggning

Utbildningar i det nya verktyget kommer att erbjudas i samband med lansering. Observera att mejlutskicksfunktionen i varumärkesportalen som idag används för utskick, kommer att stängas ner under våren 2022. Se till att spara ner det du eventuellt vill ha kvar innan dess.

Referensgrupp digital utveckling

Har du synpunkter på Visions digitala verktyg till förtroendevald är du mer än välkommen att vara med i referensgruppen för digitala utveckling. Gruppen är mycket värdefull för oss. Anmäl dig gärna till: kommunikation@vision.se

Parallellt med detta jobbar vi med att bli ännu snabbare och mer transparenta med vad som sker inom området. Både förbundsstyrelsen och kansliets ledningsgrupp följer arbetet och försöker löpande skapa förutsättningar för att både det som finns idag ska fungera och för att utveckla nya former av stöd.

Nyheter

Till arkivet

Tipsa om tänkbara medlemmar

Känner du någon som skulle kunna vara med i Vision, men inte är det? Kontakta Medlemstipset!

Tipsa Vision

Söker du en uppdragshandling?

Beskrivningar av varje förtroendeuppdrag i Vision finns samlat bland våra riktlinjer.

Riktlinjer och material

Frågor & svar