Nu visar vi alla hur nära vi är!
2024-05-21
Vision finns alltid nära i medlemmarnas vardag – det visar vi nu på en massa sätt genom ett nytt kommunikationskoncept. Temat för konceptet är "Vi finns nära", eftersom vi är unikt nära i stort som smått på arbetsplatserna. Det är något vi vet att våra medlemmar verkligen uppskattar.
I konceptet leker vi med kontrasterna ”långt ifrån” och ”nära”. På ett humoristiskt sätt illustrerar vi motsatsen till nära – situationer där någon försöker hjälpa till från väääldigt långt avstånd, eller på ett inte så enkelt eller bra sätt. Vi beskriver också jobbrelaterade situationer där viktiga saker känns lååångt borta, till exempel semestern. För att sedan hämta hem det i vårt kampanjbudskap; Att vi på Vision finns nära, och varför det är bra.
Nära-konceptet kommer att leva under lång tid. Första steget blir en lanseringskampanj med start den 20 maj. Genom den ska vi öka kännedomen om Vision och allt fint vi tillsammans står för. Vi kommer synas och märkas i stora kanaler som playtjänster på tv, radio, sociala medier, annonser digitalt och i tidningar.
Så kan du använda kampanjen
I Visions varumärkesportal hittar du mer information om kampanjen, material som du kan dela i sociala medier och riv av-lappar att sätta upp på arbetsplatsen.
I profilbutiken kan du beställa kampanjkit med godis och frågor som underlättar medlemsvärvning i personalrummet.
Kampanjen i varumärkesportalen (varumarke.vision.se)
Kampanjkit i profilbutiken (vision.topline.se)