Nya öppettider för Vision Direkt
2024-03-15
De ordinarie telefontiderna för Vision Direkt har ändrats till vardagar klockan 8.30–16.30. Förändringen är ett led i att anpassa vår service till medlemmarnas behov och förväntningar.
Medlemmarnas behov i fokus för vår service
Visions mål är att erbjuda den service som medlemmar vill ha och förväntar sig: en kombination av professionell och personlig rådgivning vid behov och möjlighet till självhjälp dygnet runt.
Under de senaste åren har antalet telefonsamtal till Vision minskat stadigt, samtidigt som efterfrågan på digital självservice ökar. Idag är det cirka 20 procent färre telefonsamtal jämfört med 2019 och mycket få medlemmar ringer efter klockan 17. Samtidigt besvaras över 100 000 frågor årligen via digitala verktyg på vision.se.
– Det är viktigt för oss att anpassa oss till våra medlemmars önskemål och behov. Genom att optimera våra öppettider kan vi erbjuda ännu bättre service och behålla korta svarstider, vilket gör det enklare för medlemmar att få den hjälp de behöver. Detta ger oss även utrymme att utveckla nya digitala lösningar, förklarar Mikaela Forsmark, funktionschef för medlemsstöd.
Samma rådgivning för dig som är förtroendevald
Vision Direkt erbjuder redan idag rådgivning och stöd för förtroendevalda i Vision, vardagar mellan 8.30–16.30. Samma tider gäller för chefsrådgivning via Chef Direkt. Enhetliga öppettider förenklar för våra medlemmar.
Vision finns alltid nära med frågor och svar, sociala medier, chatbot, mejlformulär och med fortsatt konkurrenskraftiga öppettider för telefonrådgivning.
Rådgivning för förtroendevalda
Nya digitala lösningar
Vision kommer att fokusera mer på att utveckla och förbättra digitala verktyg och vårt erbjudande i stort. Just nu utforskas spännande möjligheter som förbättringar av chatbotten Visbot, bokade samtal och videosamtal. Den snabba utvecklingen inom AI kommer också skapa förväntningar och nya möjligheter för Visions rådgivning.