Kom i kontakt med Vision

Vision Direkt

0771 44 00 00

Stäng ×

Bli medlem i Vision - 3 månader kostnadsfritt

Fackförbundet för dig som är tjänsteman inom kommun, region, kyrkan och bolag kopplat till välfärden.

Medlemskapet i Vision

Är Vision rätt för dig?

A-kassan Vision

Är du arbetssökande och vill bli medlem?

Sms:a "Vision" till 71501 så hjälper vi dig.

Härmed godkänner du villkoren för medlemskapet i Vision. Det innebär att du är medveten om att dina personuppgifter registreras i Visions medlemsregister. Vi behöver uppgifterna för att erbjuda dig medlemskap i enlighet med våra stadgar. 

Läs om hur vi använder dina personuppgifter

Gå till Visions stadgar

Du får en faktura på medlemsavgiften varje månad. Om du är ansluten till Kivra kommer fakturan dit. Från den dagen ditt medlemskap börjar gälla kan du anmäla autogiro eller e-faktura via Mina sidor. Har du ett framtida medlemskap behöver du göra det via din internetbank i stället.

Medlemsavgiften baseras på din inkomst och du har själv ett ansvar för att Vision har aktuella uppgifter om dig. Du har möjlighet att själv uppdatera dina uppgifter på Mina sidor.

Dina uppgifter skickas till de försäkringsbolag som Vision har avtal med. För att teckna hemförsäkring till medlemspris behöver du själv kontakta det bolag som Vision hänvisar dig till.

Du ansluts automatiskt till personförsäkringar hos det försäkringsbolag som Vision samarbetar med. Detta förutsatt att du är bosatt och folkbokförd i Sverige. Tänk dock på att försäkringarna kan omfattas av exempelvis hälsokrav. Därför bör du noggrant läsa informationen som du får hemskickad till dig när du har blivit medlem. Kontakta försäkringsbolaget om du inte uppfyller kraven för försäkringen.

Inkomstförsäkringen ingår i ditt medlemskap. Men du måste vara med i en a-kassa för att ha rätt till ersättning från inkomstförsäkringen om du blir arbetslös. Glöm inte att söka medlemskap i a-kassan separat från ditt medlemskap i Vision.

Gå till A-kassan Visions webbplats

Vision ingriper inte i händelser eller tvister som inträffade innan du lämnade in din ansökan om medlemskap. 

  • Illustration. Löneavdrag.

Uppringning och kommunikation till medlemmar med löneavdrag

2023-09-20

Med anledning av att löneavdrag fasas ut som betalsätt satsar Vision nu på att få medlemmar att byta betalsätt. Om du som förtroendevald får frågor kan du hänvisa medlemmarna till Vision.

Nordea har sagt upp avtalet om löneavdrag

I dag erbjuder Vision betalning av medlems­avgiften genom löneavdrag hos arbetsgivare som har Nordea eller Swedbank. Nordea har valt att säga upp avtalet och därför kommer vi inom kort inte längre att kunna erbjuda löneavdrag för cirka 30 000 medlemmar. Om medlemmar på din arbetsplats berörs av detta har du som är förtroendevald fått mer information via mejl.

Frågor och svar (logga in)

Uppringning och kommunikation

Vision vill att så många som möjligt av de berörda medlemmarna ska byta betalsätt så snart som möjligt. Därför har Vision åtta medarbetare som just nu ringer upp medlemmar i syfte att underlätta övergången till nytt betalsätt. Från och med i dag kommer vi också att börja göra e-postutskick. Senare i höst kommer vi även att göra sms- och postutskick. De medlemmar som eventuellt inte byter kommer också att få besked inför att deras löneavdrag upphör.

Hänvisa frågor till Vision

Om du får frågor från medlemmar om löneavdrag eller byte av betalsätt kan du be dem kontakta Vision.

Mejl: autogiro@vision.se

Telefon: 0771-44 00 00 (knappval 9)

Öppet alla vardagar klockan 8–11.30 och 12.30–16.30.

Nyheter

Till arkivet

Tipsa om tänkbara medlemmar

Känner du någon som skulle kunna vara med i Vision, men inte är det? Kontakta Medlemstipset!

Tipsa Vision

Söker du en uppdragshandling?

Beskrivningar av varje förtroendeuppdrag i Vision finns samlat bland våra riktlinjer.

Riktlinjer och material

Hur kan vi hjälpa dig?

Hitta svaret på din fråga

Frågor och svar

Ställ en fråga om ditt medlemskap

Starta chattbot

Kontakta oss istället

Kontakta oss