Vision Direkt

Mer om medlemskapet

Gå med i a-kassan

Mer om A-kassan Vision

SMS:a "Vision" till 71501 så hjälper vi dig.

Jag godkänner villkoren för medlemskapet i Vision. Det innebär att jag är medveten om att mina personuppgifter registreras i Visions medlemsregister för att kunna erbjuda mig medlemskap i enlighet med föreningens stadgar.

Visions stadgar

Jag kan läsa mer om hur Vision hanterar mina personuppgifter på vision.se/personuppgifter.

Medlemskap i A-kassan

Kom ihåg att ansöka om medlemskap i A-kassan.

A-kassan Vision

Vision lanserar klimatombud på arbetsplatserna

Publicerad 2022-06-03

Med målet att minska framför allt kommuners och regioners klimatavtryck inför Vision som första fackförbund en ny roll för förtroendevalda och medlemmar. Media hälsas välkomna till lanseringsfrukost tisdag den 7 juni.

Medverkar gör bland andra Gabriel Wikström, nationell samordnare för Agenda 2030, Carola Gunnarsson, vice ordförande SKR, representanter för Fridays for future samt några av Visions klimatombud.

Tid: Tisdag 7 juni kl. 08:30 – 09:30.

Plats: Visions förbundshus, Kungsgatan 28 i Stockholm.

Anmäl ditt deltagande till viktoria.hellstrom@vision.se. Vision bjuder på frukost.

Om klimatombud

Vision har drygt 200 000 medlemmar som finns på arbetsplatser i kommuner, regioner, kyrka och bolag med koppling till välfärden. Förbundet motiverar steget med att medlemmarnas villkor påverkas eller kommer att påverkas av klimatomställningen. Många arbetar också med att omsätta Sveriges klimatpolitik i praktisk verksamhet.

Ombuden ska bland annat bidra till att öka kunskapen om klimatfrågor, identifiera åtgärder som behöver vidtas på arbetsplatsen och påverka arbetsgivaren att genomföra insatser som minskar klimatavtrycket.

Läs mer om klimatombud: vision.se/klimatombud

Pressmeddelande: Vision först ut med klimatombud på arbetsplatserna | Vision

För mer information, kontakta:

Viktoria Hellström, projektledare för klimatombud, tfn 073- 807 22 03.

Vision Direkt

Frågor & svar