Vision Direkt

Mer om medlemskapet

Gå med i a-kassan

Mer om A-kassan Vision

SMS:a "Vision" till 71501 så hjälper vi dig.

Jag godkänner villkoren för medlemskapet i Vision. Det innebär att jag är medveten om att mina personuppgifter registreras i Visions medlemsregister för att kunna erbjuda mig medlemskap i enlighet med föreningens stadgar.

Visions stadgar

Jag kan läsa mer om hur Vision hanterar mina personuppgifter på vision.se/personuppgifter.

Medlemskap i A-kassan

Kom ihåg att ansöka om medlemskap i A-kassan.

A-kassan Vision

Vision växer för elfte året i rad

Publicerad 2022-02-07

Fackförbundet Vision ökar i medlemsantal för elfte året i rad. Under 2021 valde 21 568 personer att bli medlemmar i Vision, varav en fjärdedel är under 30 år. Idag har förbundet 203 724 medlemmar.

- Jag är oerhört glad och stolt över att allt fler väljer att gå med i Vision. Det är ett kvitto på att vi är relevanta för medlemmarna, varje dag. När vi blir fler ökar vår fackliga styrka och vi blir mer framgångsrika när vi förhandlar, tecknar avtal och påverkar så att medlemmarna får det bättre på jobbet, säger Visions förbundsordförande Veronica Magnusson.

Bland de nya medlemmarna är 15 121 yrkesverksamma och 6 447 studentmedlemmar. Andelen nya medlemmar som är 30 år eller yngre stod förra året för 25 procent medan 56 procent är mellan 21 och 40 år.

Bakom medlemsökningen ligger ett långsiktigt och strategiskt arbete med ökad facklig närvaro och synlighet på arbetsplatser, universitet och högskolor. Trots pandemi och svårigheter att träffas fysiskt har Visions medlemmar, förtroendevalda och anställda fortsatt ställa frågan om medlemskap på arbetsplatser och lärosäten, men också digitalt.

- Under 2022 fortsätter Vision att driva på för ett mänskligare arbetsliv som är både socialt, ekonomiskt och miljömässigt hållbart. Det handlar om att öka inflytandet över löner och villkor, förbättra arbetsmiljön och ge fler möjlighet till kompetensutveckling. Medlemmarna ska stå trygga när arbetslivet förändras, säger Veronica Magnusson.

Visions medlemmar finns inom yrken som leder, utvecklar och administrerar välfärden. Vision är det största chefsförbundet inom välfärden och medlemmarna jobbar i kommuner, regioner, privata företag och kyrkor.

För ytterligare kommentarer kontakta Veronica Magnusson, förbundsordförande, tfn 070 – 746 21 24.

Vision Direkt

Frågor & svar