Kom i kontakt med Vision

Vision Direkt

0771 44 00 00

×

Bli medlem i Vision - 3 månader kostnadsfritt

Fackförbundet för dig inom kommun, region, kyrka och bolag kopplat till välfärden. 

Mer om medlemskapet

Gå med i a-kassan

Mer om A-kassan Vision

Är du arbetssökande och vill bli medlem?

SMS:a "Vision" till 71501 så hjälper vi dig.

Gå vidare

Jag godkänner villkoren för medlemskapet i Vision. Det innebär att jag är medveten om att mina personuppgifter registreras i Visions medlemsregister för att kunna erbjuda mig medlemskap i enlighet med föreningens stadgar.

Visions stadgar 

Jag kan läsa mer om hur Vision hanterar mina personuppgifter på vision.se/personuppgifter.

Med hjälp av de uppgifter jag lämnar betalas medlemsavgiften genom automatiskt avdrag på min lön varje månad. Om det inte är möjligt får jag ett inbetalningskort hemskickat med posten eller till Kivra om jag har en digital brevlåda. Jag kan också välja att betala via autogiro eller e-faktura

Mina uppgifter skickas till de försäkringsbolag som Vision har avtal med. För att teckna hemförsäkring till medlemspris behöver jag själv kontakta det bolag Vision hänvisar mig till. Jag ansluts automatiskt till personförsäkringar hos det försäkringsbolag som Vision samarbetar med, men då försäkringar kan omfattas av exempelvis hälsokrav bör jag noga läsa informationen som skickas hem till mig när jag blivit medlem och kontakta försäkringsbolaget om jag inte uppfyller anslutningskraven. Om jag betalar avgiften till Vision via löneavdrag kommer även försäkringspremien (personförsäkringar) att dras så.

Inkomstförsäkringen ingår i medlemskapet men jag behöver vara med i en a-kassa för att ha rätt till ersättning vid en eventuell arbetslöshet.

Medlemskap i A-kassan

Kom ihåg att ansöka om medlemskap i A-kassan.

A-kassan Vision

Eller sms:a "Vision" till 71501 så ringer vi upp dig!

  • Visions förbundsordförande Veronica Magnusson

Vi vet hur kommande regering får ordning på välfärden

Ulf Kristersson har fått det ansvarsfulla uppdraget att sondera för att bilda regering. Vision vill påminna om de samtal vi har haft med Moderaterna senaste åren. Visions medlemmar är nycklar i att skapa en trygg och bra välfärd till medborgare och brukare. Långsiktiga, stabila ekonomiska förutsättningar och fler kollegor är basen för bra arbetsmiljö.

För att få ordning på kriminaliteten måste socialtjänstens förebyggande arbete stärkas. Det behövs en ny socialtjänstlag och tillräckliga resurser.

För att få ordning på äldreomsorgen måste cheferna i omsorgen ha rätt förutsättningar. Ett rimligt antal medarbetare och tid att leda.

För att välfärdens medarbetare och chefer ska komma till sin rätt och få möjlighet att använda sin fulla kompetens ska arbetslivet vara inkluderande och öppet. Vi kommer alltid att stå upp mot rasism, diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi förväntar oss och ser fram emot en dialog med kommande regering. Välfärdens chefer och medarbetare ska ha rätt förutsättningar. Vision vet vad som behövs.

Veronica Magnusson, förbundsordförande

Prenumerera på pressmeddelanden

Skriv in din e-postadress via länken nedan så får du samtliga pressmeddelanden från Vision.

Prenumerera

Kom i kontakt med Vision

Vision nära dig

Hitta ditt Visioncenter, avdelning eller klubb

Vision Direkt

0771 44 00 00

Frågor & svar