I nya kampanjen ”Ditt jobb är vårt jobb” fokuserar fackförbundet Vision på medlemmarnas vardagsnära frågor på ett lekfullt sätt. Kampanjen är den första i samarbete med contentbyrån OTW.
Hur ska jag förbereda mig för utvecklingssamtalet? Och vad gäller egentligen vid föräldraledighet? I Visions nya kampanj skildras en rad situationer i medlemmarnas vardag. Situationerna – ibland svåra, ibland roliga eller lite knasiga – illustrerar hur många frågor vi ställs inför i vardagen och betydelsen av ett bra bollplank i form av ett fackförbund.
Syftet med kampanjen är att berätta att man som medlem alltid kan vända sig till Visions rådgivare och ombud på arbetsplatserna när man behöver råd och stöd, inte minst i oroliga tider.
– Känslan vi vill förmedla är att Vision är ett enkelt, nära och framåt förbund. Det är enkelt att komma i kontakt med oss och vi är alltid nära medlemmarna på deras arbetsplatser i kommuner, regioner, bolag i välfärden och kyrkan. Vision driver utvecklingen framåt genom vårt lösningsfokus och förslag till förbättringar, säger Linda Strid, kommunikationsansvarig och projektledare på Vision.
I kampanjen, som är framtagen i samarbete med contentbyrån OTW, dyker Vision upp överallt på arbetsplatser. Ur väggar, genom skrivbord och från taket kommer de lila ombuden och rådgivarna för att stötta i stora och små frågor i medlemmars vardag.
– Att vi fått förtroendet att skapa den här nya lekfulla världen har känts väldigt lustfyllt och peppat. Vi vill på ett kul sätt visa att Vision är närmare än någonsin. Alla kan behöva en high five från en trygg rådgivare ibland, säger Paul Jerndal, Creative Director på OTW som också regisserat filmerna.
Kampanjen pågår 17 oktober–4 december och kommer att synas i form av filmer i sociala medier, AR-filter, poddspottar, banners och printannonser, stortavlor på stan, samt profilprodukter.
För ytterligare information, kontakta:
Linda Strid, kommunikationsansvarig och projektledare i Vision, tfn 070 558 77 26, Christian Örjestål, tf marknadschef, Vision, tfn 070 280 86 94, eller Filip Sandén, kundansvarig på OTW, tfn 070 922 43 90.
Arbetsgrupp Vision:
Linda Strid, Kommunikationsansvarig och projektledare
Eva Spjuth, Marknadsansvarig
Elin Andersson, Marknadskoordinator
Melina Grundel, Art Director
Katarina Jansson, Kommunikationsansvarig
Christian Örjestål, Tf Marknadschef
Arbetsgrupp OTW:
Filip Sandén, Kundansvarig
Alexandra Pettersson, Projektledare
Erika Gohde, Strateg
Paul Jerndal, Creative Director/Regissör
Jon Hertov, Producent
Siri Lindén, Content Creator
Kristian Strand, Art Director
Johanna Envall, Produktionsledare
Nozhan Radnahad, Redigerare
Martin Schrammel, Motion design
Victor Tarre, AR design