Kom i kontakt med Vision

Vision Direkt

0771 44 00 00

Stäng ×

Bli medlem i Vision - 3 månader kostnadsfritt

Fackförbundet för dig som är tjänsteperson inom kommun, region, kyrkan och bolag kopplat till välfärden.

Medlemskapet i Vision

Är Vision rätt för dig?

A-kassan Vision

Är du arbetssökande och vill bli medlem?

Sms:a "Vision" till 71501 så hjälper vi dig.

Härmed godkänner du villkoren för medlemskapet i Vision. Det innebär att du är medveten om att dina personuppgifter registreras i Visions medlemsregister. Vi behöver uppgifterna för att erbjuda dig medlemskap i enlighet med våra stadgar.

Läs om hur vi använder dina personuppgifter

Gå till Visions stadgar

Medlemsavgift

Medlemsavgiften baseras på din inkomst och du har själv ett ansvar för att Vision har aktuella inkomstuppgifter om dig.

Som ny medlem är de tre första månaderna gratis. Därefter betalar du medlemsavgiften månadsvis. Erbjudandet kan bara nyttjas vid ett tillfälle.

Om du är under 30 år när du blir medlem betalar du i stället 100 kronor för hela första året. Därefter betalar du medlemsavgiften månadsvis. Erbjudandet kan bara nyttjas vid ett tillfälle och kan inte kombineras med andra erbjudanden.

Om du uppdaterat ditt studentmedlemskap till ett yrkesverksamt medlemskap betalar du också bara 100 kronor i medlemsavgift för hela första året. Därefter betalar du medlemsavgiften månadsvis. Erbjudandet kan bara nyttjas vid ett tillfälle och kan inte kombineras med andra erbjudanden.

Försäkringar

Dina uppgifter skickas till de försäkringsbolag Vision har avtal med.

Inkomstförsäkringen ingår i ditt medlemskap. Men du måste vara med i en a-kassa för att ha rätt till ersättning från inkomstförsäkringen om du blir arbetslös. Glöm inte att söka medlemskap i a-kassan separat från ditt medlemskap i Vision.

Gå till A-kassan Visions webbplats

Du ansluts automatiskt till personförsäkringar hos det försäkringsbolag Vision har avtal med. Detta förutsatt att du är bosatt och folkbokförd i Sverige. Tänk dock på att försäkringarna kan omfattas av exempelvis hälsokrav. Därför bör du noggrant läsa informationen du får hemskickad till dig när du har blivit medlem. Kontakta försäkringsbolaget om du inte uppfyller kraven för försäkringen.

För att teckna hemförsäkring till medlemspris behöver du själv kontakta det bolag som Vision hänvisar dig till.

Vision ingriper inte i händelser eller tvister som inträffade innan du lämnade in din ansökan om medlemskap.

 

 

Frågor om medlemskap och avgifter

Här kan du kontakta oss om du har frågor om ditt medlemskap i Vision eller våra avgifter.

Kontakta oss

I Frågor och svar kan du själv hitta svaret på många vanliga frågor som medlemmar ställer till oss.

Frågor och svar (logga in)

Mina sidor

På Mina sidor kan du uppdatera dina anställnings- och kontaktuppgifter och enkelt byta ditt betalsätt. Du behöver meddela oss via Mina sidor om du har fått ändrad inkomst, till exempel om du är föräldraledig, arbetslös, sjukskriven eller studerar. Det kan nämligen påverka din medlemsavgift.

Mina sidor (logga in)

Ring till oss

Telefonnummer till Medlemsenheten: 0771-44 00 00 (knappval 3)

Du behöver identifiera dig med mobilt bank-id när du ringer till oss.

Öppettider

Vi har öppet alla vardagar klockan 8.30-11.30 samt 12.30-16.30.

Avvikande öppettider

Under jul och nyår är medlemsenheten stängt följande dagar:

23 december

27 december

30 december

6 januari

Skicka ett meddelande

För att kunna skicka ett meddelande till oss behöver du vara medlem.

Chatta med oss i Vision-appen!

Som medlem i Vision kan du chatta med en rådgivare – direkt i Vision-appen! Du hittar appen där appar finns.

Hur kan vi hjälpa dig?

Hitta svaret på din fråga

Frågor och svar

Ställ en fråga om ditt medlemskap

Starta chattbot

Kontakta oss istället

Kontakta oss