SKTF förstärker

2006-10-13 13:35

Från och med årsskiftet kommer Peter Bloch att arbeta som presschef på SKTF. Samtidigt kommer Therese Svanström tillbaka till förbundet i en ny roll som samhällspolitisk chef.

Från och med årsskiftet börjar Therese Svanström arbeta som samhällspolitisk chef på SKTF, vilket är ett nytt uppdrag. Therese, som har varit tjänstledig från SKTF under fem år, kommer närmast från ett jobb som sakkunnig hos före detta arbetsmarknadsminister Hans Karlsson. I och med den nyinrättade tjänsten förstärker SKTF sin satsning att påverka och synas i samhällspolitiken.

- Det ska bli jättekul att så konkret jobba med att stärka SKTFs roll i den samhällspolitiska debatten, säger Therese Svanström.

Samtidigt börjar Peter Bloch som ny presschef på SKTF. Peter kommer närmast från TCO där han har varit presschef.

- Jag har trivts jättebra på TCO, men ser nu mycket fram emot att få jobba närmare medlemmarna och tillsammans med Eva Nordmark, som är en av de yngsta och mest nytänkande förbundsordförandena i fackföreningingssverige idag, säger Peter Bloch.

Therese och Peter kommer båda att arbeta på sekretariatet som finns på SKTFs resurscenter på Kungsgatan 28A i Stockholm.