Pressinbjudan

2006-09-25 13:40

På SKTFs förbundsmöte i Västerås tas det andra och slutgiltiga beslutet om att genomföra en fusion mellan Fackförbundet SKTF, personalorganisationen inom Missionskyrkan och Medarbetarförbundet inom EFS. Det första beslutet togs vid samma tid och möte förra året.

Denna fusion innebär att SKTF blir det största fackförbundet hos anställda inom de frikyrkliga rörelserna.

Datum: Måndag 25 september
Tid: 16.30
Plats: Aros Kongress Center i Västerås

Media är varmt välkomna att närvara när beslutet tas.

För ytterligare information kontakta Ann-Marie Prhat, pressekreterare SKTF, 070-240 95 96.

SKTF är ett partipolitiskt obundet fackförbund för offentligt och privat anställda tjänstemän med anknytning till kommun, landsting eller kyrka. Vi är drygt 170 000 medlemmar.

Pressekreterare Ann-Marie Prhat. Mobil: 070-240 95 96

SKTF Kungsgatan 28 A, Box 7825, 103 97 Stockholm. www.sktf.se sktf@sktf.se