Ny tidning för chefer

2006-01-19 08:30

I veckan får 14 000 chefer i kommuner, landsting och kyrkan en ny tidning. Tidningen går också ut till 1000 högskolestuderande med sikte på ett framtida chefsjobb. Bakom tidningen står fackförbundet SKTF.

- Det är en tidning som ska ge råd och tips samtidigt som den ska roa och stimulera. Våra läsare har viktiga jobb och ofta en utsatt position när de försöker få ihop pengar, personal och verksamhet till den service vi medborgare kräver, säger chefredaktör Helena Ingvarsdotter.

Chefen i fokus ges ut med sex nummer om året. Beräknad upplaga är 17 000 exemplar. Bakom tidningen står fackförbundet SKTF.

Ur Chefen i fokus nr 1/2006:

Sju av tio chefer hinner inte med
Över 70 procent av cheferna inom äldre- och handikappomsorgen hinner inte med verksamhetsutvecklingen. Bland dem som har personalansvar för mer än 30 anställda är siffrorna ännu dystrare. I den gruppen är det 82 procent som inte kunnat jobba tillräckligt med verksamhetsutveckling under 2005. Det visar en undersökning som tidningen Chefen i fokus har gjort.

För mer information om tidningen, kontakta Helena Ingvarsdotter, 08-789 64 61

SKTF är ett partipolitiskt obundet fackförbund för offentligt och privat anställda tjänstemän med anknytning till kommun, landsting eller kyrka. Vi är 180 000 medlemmar.

Presschef Anna Karin Wallberg tel 08-789 64 70, mobil 070-630 40 09
Pressombudsman Maria Martinsson tel 08-789 64 77, mobil 070-655 50 48