SKTF Direkt firar 5 år av facklig rådgivning!

2005-10-28 08:30

Svaren på medlemmarnas frågor om rättigheter och villkor på jobbet är aldrig längre bort än ett telefonsamtal. Det är hela idén bakom SKTF Direkt – fackförbundet SKTFs rådgivning per telefon.

Sammanlagt 300 000 samtal har kommit in till SKTF Direkt sedan starten den 1 november 2000. I dag tar rådgivarna emot omkring 300 samtal och 60- 70
e- postmeddelanden om dagen. Frågorna besvaras inom 24 timmar.

De vanligaste frågorna handlar om det fackliga medlemskapet och värdet av det, avtalsfrågor, anställningsvillkor och a-kassan. 93 procent av samtalen kommer från medlemmar och förtroendevalda, men även icke-medlemmar och arbetsgivare ringer.

För att fira våra 5 år och berätta om verksamheten bjuder SKTF Direkt in press och media till Öppet hus i våra lokaler på Kungsgatan 28 A. En enklare lunch kommer att serveras, vi är därför tacksamma om du anmäler dig på adressen: wenche.medin@sktf.se

Tid: Tisdag 1 november kl 12-13

Plats: SKTFs förbundshus (vån. 8), Kungsgatan 28A, Stockholm

Välkommen!

För ytterligare information kontakta Wenche Medin, verksamhetschef på SKTF Direkt, tfn: 070- 247 64 99.

SKTF är ett partipolitiskt obundet fackförbund för offentligt och privat anställda tjänstemän med anknytning till kommun, landsting eller kyrka. Vi är 180 000 medlemmar.

Presschef Anna Karin Wallberg tel 08-789 64 70, mobil 070-630 40 09
Pressombudsman Maria Martinsson tel 08-789 64 77, mobil 070-655 50 48

Kungsgatan 28 A, Box 7825, 103 97 Stockholm.