Pressinbjudan

2005-05-11 13:33

HTF, SKTF och ST presenterar en ny undersökning om studenters kunskaper om arbetslivet

Undersökningen visar bland annat att endast 16 procent anser att de kommer att få ett bättre arbetsliv än tidigare generationer. 61 procent av de kvinnliga studenterna tror att deras löneutveckling kommer att påverkas negativt av deras kön. Det är nedslående att tillförsikten och framtidstron är så dålig och HTF, SKTF och ST vill nu gemensamt ta sitt ansvar och bidra till att stärka studenterna inför deras kommande arbetsliv. Därför presenteras Tria: en helt ny gemensam facklig studentorganisation som ska erbjuda rådgivning, aktuell branschinformation och mycket mer.

Tid: Måndag 16 maj klockan 11.00-12.00

Plats: Kulturhuset, Sergels Torg (Konferensrum 1, våning 3)

För mer information kontakta Maria Martinsson SKTF, telefon 070-655 50 48