Välkommen till SKTFs förbundsmöte!

2001-09-07 12:48

Den 10-12 september samlas sammanlagt 320 ombud, ersättare, förbundsstyrelse, gäster med flera på Djurö utanför Stockholm för att diskutera SKTF:s kommande verksamhet.

På dagordningen står bland annat det så kallade TriO-projektet. Det vill säga frågan om SKTF tillsammans med HTF, ST och FF ska bilda ett nytt fackförbund. Ombuden vid SKTFs förbundsmöte ska ta ställning till det utredningsarbete som under drygt ett och ett halvt år utrett möjligheterna till ett nytt fackförbund och fatta ett principbeslut om ett eventuellt fortsatt arbete mot ett nytt förbund. Förbundsstyrelsen har i sitt yttrande konstaterat att fördelarna för medlemmarna med ett nytt förbund överväger och föreslår därför förbundsmötet att man ska fullfölja arbetet med att bilda ett nytt gemensam förbund. Beslut i frågan tas under tisdagen den 11 september.

Förbundsmötet fortsätter också SKTFs ständigt pågående välfärdspolitiska arbete genom att vid detta möte diskutera och besluta om en ny välfärdsplattform.

Under förbundsmötet kommer också ett antal motioner att behandlas som rör allt från etnisk mångfald till sänkt pensionsålder och kvalitetssäkring av det fackliga jämställdhetsarbetet.

Förbundsmötet inleds klockan 09.00 måndagen den 10 september med öppningsprogram där bland annat förbundsordförande Inger Efraimsson talar.

För att öka närheten till SKTFs högsta beslutande organ - förbundsmötet - kommer information att löpande läggas ut så att det ska finnas möjlighet att följa förbundsmötet och dess beslut via internet.

För ytterligare information om förbundsmötet kontakta
pressombudsman Therese Svanström på 070-655 38 37 eller
förbundsordförande Inger Efraimsson på 070-644 84 04.

VARMT VÄLKOMMEN ATT BESÖKA FÖRBUNDSMÖTET!