Fortsatt framåt för nytt förbund!

2001-02-09 12:48

De fyra förbund som ingår i det s k TriO-projektet, SKTF, HTF, ST och FF, har den 7-9 februari, sammanträtt i Bålsta. Idag har samtliga förbundsstyrelser ställt sig bakom en rapport som ligger till grund för det fortsatta arbetet.

• Det känns bra att vi nu tar ett steg vidare i vårt gemensamma arbete för att finna formerna för ett nytt spännande fackförbund som spänner över hela tjänstesektorn, säger de fyra förbundsordförandena i ett gemensamt uttalande.

Tidsplanen för det fortsatta arbetet innebär att nu vidtar en diskussion i respektive förbund. Därefter kommer varje förbund att senast den 20 september 2001 att ta ställning till bildandet av det nya förbundet. Konstituerandet av ett nytt förbund kan därefter att ske under 2002.

För mer information kontakta:

Annette Carnhede, förbundsordförande ST, 070-641 12 15
Inger Efraimsson, förbundsordförande, SKTF, 070-644 84 04