Premiär för förbättrad facklig service!

2000-10-31 08:37

SKTF Direkt - ny unik satsning av SKTF:

Imorgon, den 1 november, öppnas en ny unik möjlighet till kontakt med facket. Då öppnar SKTF:s nya informationscenter SKTF Direkt vilket innebär att medlemmar och fackligt aktiva har möjlighet att få rådgivning mellan 8-20 alla vardagar. SKTF Direkt nås via mail, brev eller det nya avgiftsfria numret 0200-778 778.

SKTF har under flera år arbetat med att förbättra servicen till medlemmarna. Hösten 1999 startade en stor utbildningssatsning i syfte att stärka medlemmarna. Nu tas ytterligare ett stort steg när det gäller tillgängligheten i och med att informationscentret SKTF Direkt öppnar.

- SKTF Direkt är en viktig del i förbundets förändringsarbete. Det här är en helt ny medlemsservice. Man har nu flera möjligheter att få kontakt med sitt fackförbund. Totalt är vi tio rådgivare som kommer att serva med svar, förmedla kontakter och ge råd. Vi kommer givetvis även att svara på frågor från de som inte är medlemmar. Förhoppningsvis kan vi ge dessa en god anledning att gå med i SKTF, säger Karin Wilén som är chef för SKTF Direkt.

SKTF Direkt ska fungera som ett komplement till kontakten med arbetsplatsombudet eller lokalavdelningen.

- SKTF har en stark organisation eftersom vi finns på arbetsplatserna. Med SKTF Direkt så hoppas vi att vår lokala organisation, speciellt våra lokalavdelningar, ska få lite avlastning i och med att vi kan ta hand om de mer vardagsnära frågorna. Om vi lyckas med det kan resurser frigöras så att SKTF på alla nivåer får mer tid att fördjupa och utveckla det fackliga arbetet, avslutar Karin Wilén.

Journalister som är intresserade av att ser hur SKTF Direkt fungerar är välkomna att besöka informationscentret på Kungsgatan 28A, våning 5 den 1 november. Kontakta gärna pressombudsman Therese Svanström, 070-655 38 37 eller Karin Wilén, chef för SKTF Direkt, 08-789 65 81 eller 070-573 66 66.