Vision Direkt

Stäng ×

Mer om medlemskapet

Mer om A-kassan Vision

Härmed godkänner du villkoren för medlemskapet i Vision. Det innebär att du är medveten om att dina personuppgifter registreras i Visions medlemsregister. Vi behöver uppgifterna för att erbjuda dig medlemskap i enlighet med våra stadgar.

Läs om hur vi använder dina personuppgifter

Gå till Visions stadgar

Med hjälp av uppgifterna du lämnar betalas din medlemsavgift genom automatiskt avdrag på din lön varje månad. Om det inte går att dra avgiften får du ett inbetalningskort hemskickat med posten, eller till Kivra om du har en digital brevlåda. Du kan också välja att betala via autogiro eller e-faktura.

Medlemsavgiften baseras på din inkomst och du har själv ett ansvar för att Vision har aktuella uppgifter om dig. Du har möjlighet att själv uppdatera dina uppgifter på Mina sidor.

Dina uppgifter skickas till de försäkringsbolag som Vision har avtal med. För att teckna hemförsäkring till medlemspris behöver du själv kontakta det bolag som Vision hänvisar dig till.

Du ansluts automatiskt till personförsäkringar hos det försäkringsbolag som Vision samarbetar med. Tänk dock på att försäkringarna kan omfattas av exempelvis hälsokrav. Därför bör du noggrant läsa informationen som du får hemskickad till dig när du har blivit medlem. Kontakta försäkringsbolaget om du inte uppfyller kraven för försäkringen.

Om du betalar medlemsavgiften till Vision via löneavdrag kommer även försäkringspremien för dina personförsäkringar att dras på samma sätt.

Inkomstförsäkringen ingår i ditt medlemskap. Men du måste vara med i en a-kassa för att ha rätt till ersättning från inkomstförsäkringen om du blir arbetslös. Glöm inte att söka medlemskap i a-kassan separat från ditt medlemskap i Vision.

Gå till A-kassan Visions webbplats

Vision: Nu finns utrymme för stabila löneökningar

Publicerad 2020-09-07

Regeringens och samarbetspartiernas satsning på äldreomsorgen är bra och efterlängtad Nu måste kommunerna prioritera medarbetarnas villkor och löneutveckling. Det är nödvändigt för att äldreomsorgen ska bli mer attraktiv att arbeta i och för att utveckla verksamhetens kvalitet, menar Vision.

-  Nu finns utrymme för kommunerna att satsa på stabila löneökningar för välfärdens medarbetare. Visions medlemmar har gjort stora insatser under våren och tagit ansvar i en svår tid. Det måste synas i lönekuvertet, säger Visions förbundsordförande Veronica Magnusson.

Vision har länge pekat på vikten av ett nära ledarskap för att göra äldreomsorgen mer attraktiv både för chefer och medarbetare. Idag har många chefer ett orimligt stort antal medarbetare, inte sällan upp emot 60 personer. Under våren har trycket på cheferna varit hårt för att skapa en säker och trygg arbetsmiljö. Vision har visat på chefernas bristande förutsättningar och även Inspektionen för vård och omsorg (IVO) har pekat ut ledarskapet som en av de viktigaste faktorerna för att förhindra smittspridning av Covid-19.

-  Med dagens besked får arbetsgivare i kommuner resurser för att skapa goda förutsättningar inom äldreomsorgen och ge chefer bättre möjligheter att leda medarbetarna. Ledarskapets förutsättningar måste prioriteras. För att chefer ska kunna vara närvarande bör antalet medarbetare ligga runt max 25 stycken per chef, säger Veronica Magnusson.

För ytterligare kommentarer, kontakta Veronica Magnusson, förbundsordförande, tfn 070- 746 21 24.

Presskontakt

Vill du komma i kontakt med Vision angående ett pressärende? Här hittar du kontaktvägar till vår presschef och pressekreterare.