Vision Direkt

Mer om medlemskapet

Gå med i a-kassan

Mer om A-kassan Vision

SMS:a "Vision" till 71501 så hjälper vi dig.

Vision lyfter medlemsrådgivningen i ny kampanj

Publicerad 2020-02-12

Vision är fackförbundet för de som leder, utvecklar och administrerar välfärden i kommun, region och kyrka och vill lyfta sin fackliga rådgivning i en ny kampanj ”Ditt jobb är vårt jobb”. Med drygt 95 000 kontakter per år är rådgivningen mycket uppskattad hos förbundets medlemmar och en av de främsta orsakerna till att man vill gå med i facket.

- Vi på Vision vill att du som är medlem hos oss ska trivas på ditt jobb, och ofta handlar det om mer än bara fackliga villkor och rättigheter, mer än arbetsmiljö och lön. Att trivas på jobbet kan handla om att komma överens med sin chef, vård av sjukt barn, en öm rygg eller att göra ett bra jobb trots att man inte har hunnit äta lunch. Ibland handlar det om att gå en kurs i ledarskap, plötsligt bli tilldelad en ny tjänst eller ta fyra veckor ledigt i november. Men också om saker som en tveksam jargong, rädsla för att bli uppsagd, vuxenmobbning eller frågor man bara inte orkar ta direkt med chefen. Där fyller vår rådgivning en enormt viktig roll, vi kan hjälpa till att svara på frågor och stötta eller handleda i olika ärenden, säger Jonas Tränk, marknadschef på Vision.

Den nya kampanjen frontas av några av Visions egna rådgivare, och kommer att gå under våren.

– För oss har det varit viktig att hålla kampanjen genuin och personlig, och därför är det vi som är rådgivare som frontar kampanjen. Vi lyfter under kampanjen olika frågor som vi tar emot under en arbetsdag, viktiga frågor för våra medlemmar och det är det vi vill uppmärksamma med kampanjen – att vi gör skillnad för medlemmarna med vårt stöd och rådgivning. Under mars kommer också personer som inte är medlemmar att kunna ringa in för att prova vår rådgivning, säger My Sternberg, rådgivare på Vision.

I samband med kampanjen har Vision valt att samarbeta med byrån Volontaire.

Vision Direkt

Frågor & svar