Vision Direkt

Stäng ×

Mer om medlemskapet

Mer om A-kassan Vision

Härmed godkänner du villkoren för medlemskapet i Vision. Det innebär att du är medveten om att dina personuppgifter registreras i Visions medlemsregister. Vi behöver uppgifterna för att erbjuda dig medlemskap i enlighet med våra stadgar.

Läs om hur vi använder dina personuppgifter

Gå till Visions stadgar

Med hjälp av uppgifterna du lämnar betalas din medlemsavgift genom automatiskt avdrag på din lön varje månad. Om det inte går att dra avgiften får du ett inbetalningskort hemskickat med posten, eller till Kivra om du har en digital brevlåda. Du kan också välja att betala via autogiro eller e-faktura.

Medlemsavgiften baseras på din inkomst och du har själv ett ansvar för att Vision har aktuella uppgifter om dig. Du har möjlighet att själv uppdatera dina uppgifter på Mina sidor.

Dina uppgifter skickas till de försäkringsbolag som Vision har avtal med. För att teckna hemförsäkring till medlemspris behöver du själv kontakta det bolag som Vision hänvisar dig till.

Du ansluts automatiskt till personförsäkringar hos det försäkringsbolag som Vision samarbetar med. Tänk dock på att försäkringarna kan omfattas av exempelvis hälsokrav. Därför bör du noggrant läsa informationen som du får hemskickad till dig när du har blivit medlem. Kontakta försäkringsbolaget om du inte uppfyller kraven för försäkringen.

Om du betalar medlemsavgiften till Vision via löneavdrag kommer även försäkringspremien för dina personförsäkringar att dras på samma sätt.

Inkomstförsäkringen ingår i ditt medlemskap. Men du måste vara med i en a-kassa för att ha rätt till ersättning från inkomstförsäkringen om du blir arbetslös. Glöm inte att söka medlemskap i a-kassan separat från ditt medlemskap i Vision.

Gå till A-kassan Visions webbplats

Vision fortsätter att växa - nu är vi 199 000 medlemmar starka

Publicerad 2020-01-13

Visions medlemsantal ökar för nionde året i rad, nu är vi hela 199 000 medlemmar. Över en fjärdedel av de nya medlemmarna är 30 år eller yngre. Det är en trend som har förstärkts de senaste tio åren.

- Jag är oerhört stolt över att vi fortsätter växa när vi nu går in i det nya decenniet! Vi har haft en tydlig målsättning att göra skillnad på arbetsplatserna och i samhällsdebatten genom att öka i facklig styrka, därför är det glädjande att vi växer nu för nionde året i rad. Tillsammans skapar vi ett starkare Vision med större möjligheter att påverka på arbetsplatserna och i arbetslivet, säger Visions förbundsordförande Veronica Magnusson.

Förra året valde 23 152 personer att gå med i Vision. Bland de nya medlemmarna finns såväl yrkesverksamma som studenter. Andelen medlemmar som är 30 år eller yngre ökar stadigt och stod förra året för 28 procent av de nya medlemmarna. Chefer, socialsekreterare och administratörer är de yrkesgrupper som ökar mest.

Bakom framgångarna finns ett långsiktigt och strategiskt arbete med en ökad facklig närvaro och synlighet på arbetsplatser, universitet och högskolor. Det lokala engagemanget lägger grunden för medlemmarnas inflytande och handlingskraft på arbetsplatsen.

- Under 2020 kommer Vision fortsätta att driva på för ett mänskligare arbetsliv med ökad hållbarhet; social, ekonomisk och miljömässig. Det handlar till exempel om att öka medlemmarnas inflytande över löner och villkor men också om att utveckla medarbetarnas kompetenser när arbetslivet ställer om, säger Veronica Magnusson.

- Visions medlemmar ska vara med och forma framtidens arbetsliv. Medlemmarna har kompetensen och idéerna om hur välfärden kan utvecklas så att servicen till medborgarna kan bli ännu bättre. Detta behöver arbetsgivarna ta tillvara och utveckla ännu mer, säger Veronica Magnusson.

Visions medlemmar finns inom yrken som leder, utvecklar och administrerar välfärden. Vi är det största chefsförbundet inom välfärden. Våra medlemmar jobbar i kommuner, regioner, privata företag och kyrkor.

För ytterligare kommentarer kontakta Veronica Magnusson, förbundsordförande, tfn 070 – 746 21 24.

Presskontakt

Vill du komma i kontakt med Vision angående ett pressärende? Här hittar du kontaktvägar till vår presschef och pressekreterare.