Vision Direkt

Stäng ×

Mer om medlemskapet

Mer om A-kassan Vision

Härmed godkänner du villkoren för medlemskapet i Vision. Det innebär att du är medveten om att dina personuppgifter registreras i Visions medlemsregister. Vi behöver uppgifterna för att erbjuda dig medlemskap i enlighet med våra stadgar.

Läs om hur vi använder dina personuppgifter

Gå till Visions stadgar

Med hjälp av uppgifterna du lämnar betalas din medlemsavgift genom automatiskt avdrag på din lön varje månad. Om det inte går att dra avgiften får du ett inbetalningskort hemskickat med posten, eller till Kivra om du har en digital brevlåda. Du kan också välja att betala via autogiro eller e-faktura.

Medlemsavgiften baseras på din inkomst och du har själv ett ansvar för att Vision har aktuella uppgifter om dig. Du har möjlighet att själv uppdatera dina uppgifter på Mina sidor.

Dina uppgifter skickas till de försäkringsbolag som Vision har avtal med. För att teckna hemförsäkring till medlemspris behöver du själv kontakta det bolag som Vision hänvisar dig till.

Du ansluts automatiskt till personförsäkringar hos det försäkringsbolag som Vision samarbetar med. Tänk dock på att försäkringarna kan omfattas av exempelvis hälsokrav. Därför bör du noggrant läsa informationen som du får hemskickad till dig när du har blivit medlem. Kontakta försäkringsbolaget om du inte uppfyller kraven för försäkringen.

Om du betalar medlemsavgiften till Vision via löneavdrag kommer även försäkringspremien för dina personförsäkringar att dras på samma sätt.

Inkomstförsäkringen ingår i ditt medlemskap. Men du måste vara med i en a-kassa för att ha rätt till ersättning från inkomstförsäkringen om du blir arbetslös. Glöm inte att söka medlemskap i a-kassan separat från ditt medlemskap i Vision.

Gå till A-kassan Visions webbplats

Nya förbundsstyrelsen ska fortsätta utveckla Vision

Publicerad 2020-06-18

Fackförbundet Vision som organiserar tjänstepersoner inom kommun, region, kyrkan och bolag kopplat till välfärden ska välja förbundsordförande och förbundsstyrelse för 2020-2024. Val av förbundsstyrelse kommer behandlas under Visions förbundsmöte den 24-26 september. Nu presenterar centrala valutskottet sitt förslag.

- Valprocessen till årets förbundsmöte har varit utmanande på grund av den digitaliserade tiden som vi är i men eftersom Vision är i framkant när det gäller digitaliseringsarbetet har förutsättningarna ändå varit goda. Vi fick in många nomineringar och det visar att vi har stort engagemang bland våra förtroendevalda inom Vision ute i landet, det känns tryggt, säger Lotta Dahl sammankallande i valutskottet.

Centrala valutskottet har tagit hänsyn till kriterier såsom kön, ålder, representation från olika yrkeskategorier samt att representanter finns från olika arbetsgivare (kommun, region, privat, bolag, kyrkan) och att mångfalden främjas.

- Det är viktigt att alla i förbundsstyrelsen representerar hela Vision oavsett var man kommer ifrån. Vårt förslag står för en helhet, det handlar om personer som tillsammans bidrar till helheten. Vi har nu en stark lista på förslag till förbundsstyrelse som kommer att fortsätta utveckla Vision till ett starkt förbund som kommer att bli större, avslutar Lotta Dahl.

Valutskottets förslag:

Veronica Magnusson, Huddinge

Förste vice förbundsordförande

Lars-Åke Josefsson, Karlskoga

Andre vice förbundsordförande

Dalia Eid, Nyköping

Förbundsstyrelseledamöter

Katarina Holmqvist, Skellefteå

Hans-Jörgen Kronqvist, Bureå

Kim Jutterström, Hudiksvall

Emma Bernhult, Örebro

Mariela Ferré Hofman, Lund

Max Tegman, Tullinge

Erik Sellström, Gemla

Sonia Koppen, Göteborg

Anna Toftedahl, Skövde

Revisorer

Monika Göl, Malmö

Thomas Lund, Västerås

Lena Mellbladh, Dalsjöfors (ersättare)

Carin Neanro, Lillkyrka (ersättare)

För mer information och kontakt med valutskottet:

Hediye Güzel, presschef Vision, 076 141 7321 eller hediye.guzel@vision.se

Presskontakt

Vill du komma i kontakt med Vision angående ett pressärende? Här hittar du kontaktvägar till vår presschef och pressekreterare.