Vision Direkt

Stäng ×

Mer om medlemskapet

Mer om A-kassan Vision

Härmed godkänner du villkoren för medlemskapet i Vision. Det innebär att du är medveten om att dina personuppgifter registreras i Visions medlemsregister. Vi behöver uppgifterna för att erbjuda dig medlemskap i enlighet med våra stadgar.

Läs om hur vi använder dina personuppgifter

Gå till Visions stadgar

Med hjälp av uppgifterna du lämnar betalas din medlemsavgift genom automatiskt avdrag på din lön varje månad. Om det inte går att dra avgiften får du ett inbetalningskort hemskickat med posten, eller till Kivra om du har en digital brevlåda. Du kan också välja att betala via autogiro eller e-faktura.

Medlemsavgiften baseras på din inkomst och du har själv ett ansvar för att Vision har aktuella uppgifter om dig. Du har möjlighet att själv uppdatera dina uppgifter på Mina sidor.

Dina uppgifter skickas till de försäkringsbolag som Vision har avtal med. För att teckna hemförsäkring till medlemspris behöver du själv kontakta det bolag som Vision hänvisar dig till.

Du ansluts automatiskt till personförsäkringar hos det försäkringsbolag som Vision samarbetar med. Tänk dock på att försäkringarna kan omfattas av exempelvis hälsokrav. Därför bör du noggrant läsa informationen som du får hemskickad till dig när du har blivit medlem. Kontakta försäkringsbolaget om du inte uppfyller kraven för försäkringen.

Om du betalar medlemsavgiften till Vision via löneavdrag kommer även försäkringspremien för dina personförsäkringar att dras på samma sätt.

Inkomstförsäkringen ingår i ditt medlemskap. Men du måste vara med i en a-kassa för att ha rätt till ersättning från inkomstförsäkringen om du blir arbetslös. Glöm inte att söka medlemskap i a-kassan separat från ditt medlemskap i Vision.

Gå till A-kassan Visions webbplats

Vision: Risk att patienterna drabbas av varslet

Publicerad 2019-05-14

Vision ser allvarligt på dagens besked om varsel på Karolinska Universitetssjukhuset. Under de senaste årens turbulenta tid på KS har Visions medlemmar tillsammans med andra viktiga funktioner på sjukhuset sett till att patienterna fått den vård de har rätt till. Det är under all kritik att man nu varslar viktiga funktioner såsom chefer och administratörer.

- Många av Visions medlemmar är självklart väldigt oroliga och upprörda över detta besked.  Bland de varslade finns bland andra chefer, medicinska sekreterare, tekniker, handläggare, administratörer, ingenjörer och projektledare. Alltså mycket viktiga funktioner för att vården ska fungera. Därför måste vi ställa oss frågan hur vården och patienterna påverkas av beskedet, säger Veronica Magnusson, förbundsordförande i Vision.

- Vårt fokus just nu är att informera medlemmarna så mycket det bara går. Många har behov av att prata och ställa frågor kring varslet och vi gör nu allt vi kan för att möta medlemmarna och ge dem stöd, säger Pernilla Helmersson, ordförande för Vision Karolinska Universitetssjukhuset.

I morgon samlas Visions ombud lokalt på KS för att bestämma hur de ska fortsätta hantera varslet och vilka krav man ska ställa på arbetsgivaren.

Intervjuförfrågningar till Veronica Magnusson går via: Hediye Güzel, presschef Vision, 076 141 73 21 eller hediye.guzel@vision.se

Presskontakt

Vill du komma i kontakt med Vision angående ett pressärende? Här hittar du kontaktvägar till vår presschef och pressekreterare.