Vision Direkt

Stäng ×

Mer om medlemskapet

Mer om A-kassan Vision

Härmed godkänner du villkoren för medlemskapet i Vision. Det innebär att du är medveten om att dina personuppgifter registreras i Visions medlemsregister. Vi behöver uppgifterna för att erbjuda dig medlemskap i enlighet med våra stadgar.

Läs om hur vi använder dina personuppgifter

Gå till Visions stadgar

Med hjälp av uppgifterna du lämnar betalas din medlemsavgift genom automatiskt avdrag på din lön varje månad. Om det inte går att dra avgiften får du ett inbetalningskort hemskickat med posten, eller till Kivra om du har en digital brevlåda. Du kan också välja att betala via autogiro eller e-faktura.

Medlemsavgiften baseras på din inkomst och du har själv ett ansvar för att Vision har aktuella uppgifter om dig. Du har möjlighet att själv uppdatera dina uppgifter på Mina sidor.

Dina uppgifter skickas till de försäkringsbolag som Vision har avtal med. För att teckna hemförsäkring till medlemspris behöver du själv kontakta det bolag som Vision hänvisar dig till.

Du ansluts automatiskt till personförsäkringar hos det försäkringsbolag som Vision samarbetar med. Tänk dock på att försäkringarna kan omfattas av exempelvis hälsokrav. Därför bör du noggrant läsa informationen som du får hemskickad till dig när du har blivit medlem. Kontakta försäkringsbolaget om du inte uppfyller kraven för försäkringen.

Om du betalar medlemsavgiften till Vision via löneavdrag kommer även försäkringspremien för dina personförsäkringar att dras på samma sätt.

Inkomstförsäkringen ingår i ditt medlemskap. Men du måste vara med i en a-kassa för att ha rätt till ersättning från inkomstförsäkringen om du blir arbetslös. Glöm inte att söka medlemskap i a-kassan separat från ditt medlemskap i Vision.

Gå till A-kassan Visions webbplats

Vision kritiska till tidpunkten för omorganisationen på Karolinska Universitetssjukhuset

Publicerad 2019-06-20

Karolinska Universitetssjukhuset har lämnat förslag på en justerad verksamhetsmodell. Fackförbundet Vision är kritiska till att man gör denna omorganisation i anslutning till den stora varselprocessen som KS gick ut med den 14 juni och som omfattar 550 tjänster.

När den nya verksamhetsmodellen infördes på Karolinska Universitetssjukhuset gjordes detta sakta i etapper. Det förslag som nu lämnas planeras att införas till årsskiftet och innebär bland annat att tema Barn och Kvinnosjukvård blir två separata teman. Andra stora förändringar blir också att funktion Akut nu går över till att bli ett tema samt att andra teman slås ihop

- Jag ser risker med att detta införs just nu mitt i varslet för administrativ personal. Även om våra medlemmar är vana vid omorganisationer inom sina teman, funktioner och staber ska detta ske utan stegvis implementering och de barnsjukdomar som detta medför kan drabba verksamheterna och därmed våra medlemmar, säger Pernilla Helmersson, sektionsordförande Vision.

För mer info, vg kontakta:

Pernilla Helmersson, sektionsordförande KS: pernilla.helmersson@sll.se eller 070 167 1299

Hediye Güzel, presschef Vision: hediye.guzel@vision.se eller 076 141 7321

Presskontakt

Vill du komma i kontakt med Vision angående ett pressärende? Här hittar du kontaktvägar till vår presschef och pressekreterare.