Vision Direkt

Stäng ×

Mer om medlemskapet

Mer om A-kassan Vision

Härmed godkänner du villkoren för medlemskapet i Vision. Det innebär att du är medveten om att dina personuppgifter registreras i Visions medlemsregister. Vi behöver uppgifterna för att erbjuda dig medlemskap i enlighet med våra stadgar.

Läs om hur vi använder dina personuppgifter

Gå till Visions stadgar

Med hjälp av uppgifterna du lämnar betalas din medlemsavgift genom automatiskt avdrag på din lön varje månad. Om det inte går att dra avgiften får du ett inbetalningskort hemskickat med posten, eller till Kivra om du har en digital brevlåda. Du kan också välja att betala via autogiro eller e-faktura.

Medlemsavgiften baseras på din inkomst och du har själv ett ansvar för att Vision har aktuella uppgifter om dig. Du har möjlighet att själv uppdatera dina uppgifter på Mina sidor.

Dina uppgifter skickas till de försäkringsbolag som Vision har avtal med. För att teckna hemförsäkring till medlemspris behöver du själv kontakta det bolag som Vision hänvisar dig till.

Du ansluts automatiskt till personförsäkringar hos det försäkringsbolag som Vision samarbetar med. Tänk dock på att försäkringarna kan omfattas av exempelvis hälsokrav. Därför bör du noggrant läsa informationen som du får hemskickad till dig när du har blivit medlem. Kontakta försäkringsbolaget om du inte uppfyller kraven för försäkringen.

Om du betalar medlemsavgiften till Vision via löneavdrag kommer även försäkringspremien för dina personförsäkringar att dras på samma sätt.

Inkomstförsäkringen ingår i ditt medlemskap. Men du måste vara med i en a-kassa för att ha rätt till ersättning från inkomstförsäkringen om du blir arbetslös. Glöm inte att söka medlemskap i a-kassan separat från ditt medlemskap i Vision.

Gå till A-kassan Visions webbplats

Vision: ”Eva Nordmark har unik kunskap om framtidens arbetsliv”

Publicerad 2019-09-10

Vision gratulerar Eva Nordmark till utnämningen som ny arbetsmarknadsminister. Det är ett klokt och smart val, som är bra för Sverige, säger Veronica Magnusson, Visions förbundsordförande.

- Eva Nordmark har en unik kunskap, erfarenhet och förståelse för arbetsmarknadspolitik både nationellt och internationellt. Det är bra för Visions medlemmar, säger Veronica Magnusson.

- Vision ser fram emot att samarbeta kring de viktiga utmaningar vi ser i arbetslivet. Det handlar till exempel om de enorma förändringar som sker på arbetsmarknaden i form av digitalisering och automatisering, och de krav det ställer på medarbetarna att hänga med i utvecklingen inom sina yrken. Visions medlemmar är nycklar i den spännande tid och omställning som statsministern idag tog upp i sin regeringsförklaring.

- Arbetsmarknadens parter och politiken har en viktigt uppgift att tillsammans forma ett mänskligare arbetsliv. Ett arbetsliv där medarbetarna kan må bra och har möjlighet att ställa om mitt i livet genom kompetensutveckling och förutsättningar för nytt lärande. I det arbetet kommer Eva Nordmark att spela en viktig roll, avslutar Veronica Magnusson.

För ytterligare kommentarer, kontakta Veronica Magnusson, förbundsordförande, tfn 070- 746 21 24.

Presskontakt

Vill du komma i kontakt med Vision angående ett pressärende? Här hittar du kontaktvägar till vår presschef och pressekreterare.