Vision Direkt

Stäng ×

Mer om medlemskapet

Mer om A-kassan Vision

Härmed godkänner du villkoren för medlemskapet i Vision. Det innebär att du är medveten om att dina personuppgifter registreras i Visions medlemsregister. Vi behöver uppgifterna för att erbjuda dig medlemskap i enlighet med våra stadgar.

Läs om hur vi använder dina personuppgifter

Gå till Visions stadgar

Med hjälp av uppgifterna du lämnar betalas din medlemsavgift genom automatiskt avdrag på din lön varje månad. Om det inte går att dra avgiften får du ett inbetalningskort hemskickat med posten, eller till Kivra om du har en digital brevlåda. Du kan också välja att betala via autogiro eller e-faktura.

Medlemsavgiften baseras på din inkomst och du har själv ett ansvar för att Vision har aktuella uppgifter om dig. Du har möjlighet att själv uppdatera dina uppgifter på Mina sidor.

Dina uppgifter skickas till de försäkringsbolag som Vision har avtal med. För att teckna hemförsäkring till medlemspris behöver du själv kontakta det bolag som Vision hänvisar dig till.

Du ansluts automatiskt till personförsäkringar hos det försäkringsbolag som Vision samarbetar med. Tänk dock på att försäkringarna kan omfattas av exempelvis hälsokrav. Därför bör du noggrant läsa informationen som du får hemskickad till dig när du har blivit medlem. Kontakta försäkringsbolaget om du inte uppfyller kraven för försäkringen.

Om du betalar medlemsavgiften till Vision via löneavdrag kommer även försäkringspremien för dina personförsäkringar att dras på samma sätt.

Inkomstförsäkringen ingår i ditt medlemskap. Men du måste vara med i en a-kassa för att ha rätt till ersättning från inkomstförsäkringen om du blir arbetslös. Glöm inte att söka medlemskap i a-kassan separat från ditt medlemskap i Vision.

Gå till A-kassan Visions webbplats

Stort engagemang under Visions första digitala årsmöte

Publicerad 2019-10-21

Fackförbundet Vision har under två veckor i oktober genomfört sitt första digitala årsmöte. Det stora deltagandet och engagemanget visar att nya digitala former för inflytande är möjligt.

Bakgrunden till det digitala årsmötet är att Vision sett ett ökat behov av digitala former för inflytande, som gör att våra förtroendevalda kan fokusera på stödet till medlemmar samtidigt som de kan påverka Vision som förbund.

Bland deltagarna finns också föräldralediga som har kunnat sitta hemma framför datorn och samtidigt varit med och påverkat i viktiga beslut.

- Jag är stolt över att vi är modiga och vågar göra nytt. Med det digitala årsmötet skapar vi helt nya digitala former för inflytande i Vision, säger Veronica Magnusson, förbundsordförande i Vision.

Ett mått på engagemanget är det rekordhöga röstdeltagandet som nådde upp till över 70 procent enbart i formaliafrågor. Många organisationer når bara upp till max 50 procents röstdeltagande.

- Att vi träffas digitalt gör att vi kan fokusera innehållet på Visions förbundsmöte, som blir nästa år. Det kommer ge oss mer möjlighet till strategiska frågor och ännu mer dialog på förbundsmötet, säger Veronica Magnusson.

För ytterligare kommentarer kontakta Veronica Magnusson, förbundsordförande i Vision, tfn 070 746 21 24 eller Kaja Quist, processledare i Vision, tfn 073 089 46 51.

Presskontakt

Vill du komma i kontakt med Vision angående ett pressärende? Här hittar du kontaktvägar till vår presschef och pressekreterare.