Vision Direkt

Mer om medlemskapet

Gå med i a-kassan

Mer om A-kassan Vision

SMS:a "Vision" till 71501 så hjälper vi dig.

Stort engagemang under Visions första digitala årsmöte

Publicerad 2019-10-21

Fackförbundet Vision har under två veckor i oktober genomfört sitt första digitala årsmöte. Det stora deltagandet och engagemanget visar att nya digitala former för inflytande är möjligt.

Bakgrunden till det digitala årsmötet är att Vision sett ett ökat behov av digitala former för inflytande, som gör att våra förtroendevalda kan fokusera på stödet till medlemmar samtidigt som de kan påverka Vision som förbund.

Bland deltagarna finns också föräldralediga som har kunnat sitta hemma framför datorn och samtidigt varit med och påverkat i viktiga beslut.

- Jag är stolt över att vi är modiga och vågar göra nytt. Med det digitala årsmötet skapar vi helt nya digitala former för inflytande i Vision, säger Veronica Magnusson, förbundsordförande i Vision.

Ett mått på engagemanget är det rekordhöga röstdeltagandet som nådde upp till över 70 procent enbart i formaliafrågor. Många organisationer når bara upp till max 50 procents röstdeltagande.

- Att vi träffas digitalt gör att vi kan fokusera innehållet på Visions förbundsmöte, som blir nästa år. Det kommer ge oss mer möjlighet till strategiska frågor och ännu mer dialog på förbundsmötet, säger Veronica Magnusson.

För ytterligare kommentarer kontakta Veronica Magnusson, förbundsordförande i Vision, tfn 070 746 21 24 eller Kaja Quist, processledare i Vision, tfn 073 089 46 51.

Vision Direkt

Frågor & svar