Vision Direkt

Stäng ×

Mer om medlemskapet

Mer om A-kassan Vision

Härmed godkänner du villkoren för medlemskapet i Vision. Det innebär att du är medveten om att dina personuppgifter registreras i Visions medlemsregister. Vi behöver uppgifterna för att erbjuda dig medlemskap i enlighet med våra stadgar.

Läs om hur vi använder dina personuppgifter

Gå till Visions stadgar

Med hjälp av uppgifterna du lämnar betalas din medlemsavgift genom automatiskt avdrag på din lön varje månad. Om det inte går att dra avgiften får du ett inbetalningskort hemskickat med posten, eller till Kivra om du har en digital brevlåda. Du kan också välja att betala via autogiro eller e-faktura.

Medlemsavgiften baseras på din inkomst och du har själv ett ansvar för att Vision har aktuella uppgifter om dig. Du har möjlighet att själv uppdatera dina uppgifter på Mina sidor.

Dina uppgifter skickas till de försäkringsbolag som Vision har avtal med. För att teckna hemförsäkring till medlemspris behöver du själv kontakta det bolag som Vision hänvisar dig till.

Du ansluts automatiskt till personförsäkringar hos det försäkringsbolag som Vision samarbetar med. Tänk dock på att försäkringarna kan omfattas av exempelvis hälsokrav. Därför bör du noggrant läsa informationen som du får hemskickad till dig när du har blivit medlem. Kontakta försäkringsbolaget om du inte uppfyller kraven för försäkringen.

Om du betalar medlemsavgiften till Vision via löneavdrag kommer även försäkringspremien för dina personförsäkringar att dras på samma sätt.

Inkomstförsäkringen ingår i ditt medlemskap. Men du måste vara med i en a-kassa för att ha rätt till ersättning från inkomstförsäkringen om du blir arbetslös. Glöm inte att söka medlemskap i a-kassan separat från ditt medlemskap i Vision.

Gå till A-kassan Visions webbplats

Stina Wollter är Årets författare 2018

Publicerad 2019-01-28

Tidningen Visions läsare har röstat fram Stina Wollter till Årets författare 2018. Hon får utmärkelsen för sin bok "Kring denna kropp" där hon med humor, skärpa och helig vrede blåser till strid mot sjuka skönhetsideal.

– Jag lägger handen på olika platser i mitt liv och på min kropp och lyssnar. Den gemensamma nämnaren är att det är kroppen som berättar, säger Stina Wollter om sin prisade debutbok.

Tidningen Visions utmärkelse Årets författare har delats ut i 26 år. Bland tidigare vinnare finns Johannes Anyuru, Fredrik Backman, Jonas Hassen Khemiri, Lena Andersson, Jonas Gardell, Leif GW Persson, Stieg Larsson, Camilla Läckberg, Elsie Johansson, Henning Mankell, Bodil Malmsten och Kerstin Ekman.

En längre intervju med Stina Wollter publiceras i kommande nummer av Tidningen Vision. Du kan läsa den här https://vision.se/Medlem/tidningen-vision/arkiv/2019/januari/hon-tar-kampen-mot-kroppshetsen/

Tidningen Vision ges ut av fackförbundet Vision vars 197 000 medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden i kommuner, landsting, regioner, kyrkan och i privata företag kopplade till välfärden.

För mer information kontakta Susanne Blick, chefredaktör för Tidningen Vision, tfn 070–789 64 52.

Presskontakt

Vill du komma i kontakt med Vision angående ett pressärende? Här hittar du kontaktvägar till vår presschef och pressekreterare.