Vision Direkt

Jag godkänner villkoren för medlemskapet i Vision. Det innebär att jag är medveten om att mina personuppgifter registreras i Visions medlemsregister för att kunna erbjuda mig medlemskap i enlighet med föreningens stadgar.

Visions stadgar

Jag kan läsa mer om hur Vision hanterar mina personuppgifter på vision.se/personuppgifter.

Medlemskap i A-kassan

Kom ihåg att ansöka om medlemskap i A-kassan.

A-kassan Vision

Digitaliseringsministern deltar i Visions event om Framtidens arbetsliv

Publicerad 2019-02-19

Fackförbundet Vision arrangerar ett mingel med temat Framtidens arbetsliv. Vi söker svar på frågor om digitaliseringen av välfärden är "ett nödvändigt ont" eller om robotchefen kan göra arbetslivet mer mänskligt? Digitaliseringsminister Anders Ygeman inleder med digitaliseringens vikt för samhällsutvecklingen

- Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden. De jobbar i kommuner, regioner, kyrkan eller privata företag. När jobben inom välfärden digitaliseras, robotar tar över delar av arbetet och uppgifter förändras ska Visions medlemmar vara med och påverka utifrån deras kompetens och erfarenhet. Vi är mitt inne i en stor strukturförändring på grund av automatiseringen i samhället. För Vision är det nödvändigt att ställa frågor, följa och vara med och påverka utvecklingen i de delar som direkt berör våra medlemmar. Jag ser fram emot att prata med Anders Ygeman om detta, säger Veronica Magnusson, förbundsordförande Vision.

Intresset för eventet har varit stort och samtliga platser är fyllda. Anders Ygeman inleder kl 17.15 och därefter får vi möjlighet att lyssna på:

• Ashkan Fardost, nominerad till Årets Talare, som berättar varför de flesta har missförstått hela poängen med digitaliseringen
  • Ann Hellenius, IT- och digitaliseringschef för Scandic
  • Siduri Poli, utsedd till Sveriges Supertalang 2017 och till Årets digitala inspiratör 2017
  • Louise Callenberg, sektionschef digital samverkan och förnyelse på SKL

Media är välkommen att delta och anmäla sig.

Tid och plats: onsdagen den 20 februari, kl 17-18:30, Visions förbundshus på Kungsgatan 28 A i Stockholm.

För mer info och anmälan, kontakta Hediye Güzel, presschef Vision, 076 141 73 21, hediye.guzel@vision.se

Vision Direkt

Frågor & svar