Kom i kontakt med Vision

Vision Direkt

0771 44 00 00

×

Bli medlem i Vision - 3 månader kostnadsfritt

Fackförbundet för dig inom kommun, region, kyrka och bolag kopplat till välfärden. 

Mer om medlemskapet

Gå med i a-kassan

Mer om A-kassan Vision

Är du arbetssökande och vill bli medlem?

SMS:a "Vision" till 71501 så hjälper vi dig.

Gå vidare

Jag godkänner villkoren för medlemskapet i Vision. Det innebär att jag är medveten om att mina personuppgifter registreras i Visions medlemsregister för att kunna erbjuda mig medlemskap i enlighet med föreningens stadgar.

Visions stadgar 

Jag kan läsa mer om hur Vision hanterar mina personuppgifter på vision.se/personuppgifter.

Med hjälp av de uppgifter jag lämnar betalas medlemsavgiften genom automatiskt avdrag på min lön varje månad. Om det inte är möjligt får jag ett inbetalningskort hemskickat med posten eller till Kivra om jag har en digital brevlåda. Jag kan också välja att betala via autogiro eller e-faktura

Mina uppgifter skickas till de försäkringsbolag som Vision har avtal med. För att teckna hemförsäkring till medlemspris behöver jag själv kontakta det bolag Vision hänvisar mig till. Jag ansluts automatiskt till personförsäkringar hos det försäkringsbolag som Vision samarbetar med, men då försäkringar kan omfattas av exempelvis hälsokrav bör jag noga läsa informationen som skickas hem till mig när jag blivit medlem och kontakta försäkringsbolaget om jag inte uppfyller anslutningskraven. Om jag betalar avgiften till Vision via löneavdrag kommer även försäkringspremien (personförsäkringar) att dras så.

Inkomstförsäkringen ingår i medlemskapet men jag behöver vara med i en a-kassa för att ha rätt till ersättning vid en eventuell arbetslöshet.

Medlemskap i A-kassan

Kom ihåg att ansöka om medlemskap i A-kassan.

A-kassan Vision

Eller sms:a "Vision" till 71501 så ringer vi upp dig!

Vi förväntar oss ett mänskligt arbetsliv

2018-09-10

Valresultatet och politiken påverkar de av Visions många medlemmar som jobbar i politiskt styrda verksamheter. De lokala och regionala politiker som nu får makten är ytterst våra medlemmars arbetsgivare. Visions uppmaning till landets alla nyvalda politiker är att lyssna på våra medlemmar och ta ett helhetsansvar för att göra arbetslivet mer mänskligt

Visions 196 000 medlemmar finns på arbetsplatser i hela landet. De är stolta, engagerade och professionella och har svaren på många av de utmaningar som välfärden står inför. Här finns en stor potential och enorm kompetens som politiker har nytta av.

Ta till exempel de höga sjuktalen i den kvinnodominerade välfärden, som ofta orsakas av stress. En lösning för att minska stressen är att skapa ett mänskligare arbetsliv med bättre villkor för våra medlemmar i deras yrkesliv. Här har Vision presenterat förslag i form av bättre förutsättningar för chefer att vara närvarande ledare, att skapa en rimlig arbetsbelastning för våra medlemmar, och att öka det individuella inflytandet över arbetstid för att skapa en bättre balans mellan arbete och fritid.

Ett mänskligt arbetsliv handlar också om en arbetsplats för alla - där var och en kan vara sig själv och där olikheter är en tillgång för verksamheten. Olika bakgrund, livsstil och funktionsvariationer ökar perspektiven och förståelsen för andra människor. Överallt där välfärd skapas i mötet mellan medarbetare och brukare berikas verksamheten av en mångfald av människor. Vi förväntar oss politiker som inser och värnar detta.  

Så politiker; jobba för ett mänskligt arbetsliv med tillit, större inflytande och mer respekt. Du som nu har fått väljarnas förtroende spelar en viktig roll för att göra det möjligt. Visions medlemmar berättar gärna hur.

Veronica Magnusson, förbundsordförande

Prenumerera på pressmeddelanden

Skriv in din e-postadress via länken nedan så får du samtliga pressmeddelanden från Vision.

Prenumerera

Kom i kontakt med Vision

Vision nära dig

Hitta ditt Visioncenter, avdelning eller klubb

Vision Direkt

0771 44 00 00

Frågor & svar