Kom i kontakt med Vision

Vision Direkt

0771 44 00 00

×

Bli medlem i Vision - 3 månader kostnadsfritt

Fackförbundet för dig inom kommun, region, kyrka och bolag kopplat till välfärden. 

Läs mer om medlemskapet

Glöm inte att gå med i a-kassan!

Läs mer om A-kassan Vision

Är du arbetssökande och vill bli medlem?
Sms:a "Vision" till 71501 så hjälper vi dig.

Gå vidare

Jag godkänner villkoren för medlemskapet i Vision. Det innebär att jag är medveten om att mina personuppgifter registreras i Visions medlemsregister för att kunna erbjuda mig medlemskap i enlighet med föreningens stadgar (läs mer under vision.se/stadgar). Jag kan läsa mer om hur Vision hanterar mina personuppgifter på vision.se/personuppgifter.

Med hjälp av de uppgifter jag lämnar betalas medlemsavgiften genom automatiskt avdrag på min lön varje månad. Om det inte är möjligt får jag ett inbetalningskort hemskickat med posten eller till Kivra om jag har en digital brevlåda. Jag kan också välja att betala via autogiro eller e-faktura

Mina uppgifter skickas till de försäkringsbolag som Vision har avtal med. För att teckna hemförsäkring till medlemspris behöver jag själv kontakta det bolag Vision hänvisar mig till. Jag ansluts automatiskt till personförsäkringar hos det försäkringsbolag som Vision samarbetar med, men då försäkringar kan omfattas av exempelvis hälsokrav bör jag noga läsa informationen som skickas hem till mig när jag blivit medlem och kontakta försäkringsbolaget om jag inte uppfyller anslutningskraven. Om jag betalar avgiften till Vision via löneavdrag kommer även försäkringspremien (personförsäkringar) att dras så.

Inkomstförsäkringen ingår i medlemskapet men jag behöver vara med i en a-kassa för att ha rätt till ersättning vid en eventuell arbetslöshet.

Glöm inte söka medlemskap i a-kassan! Läs mer om det på https://www.akassanvision.se/

Eller sms:a "Vision" till 71501 så ringer vi upp dig!

Vi förhandlar in i det sista

2020-10-30

Det är nära nu. Imorgon, den 31 oktober, löper de gamla kollektivavtalen ut för Visions medlemmar i kommuner, regioner, bolag och Svenska kyrkan. Om vi inte lyckas komma överens med arbetsgivarna under lördagen förlängs de gamla avtalen tills vi tecknat nya, vilket bör ske inom kort.

Både vi och Sveriges kommuner och regioner (SKR) är angelägna om att så snabbt som möjligt nå en överenskommelse som vi båda är nöjda med, och vi bedömer att vi är i mål inom de närmsta dagarna. Förhandlingarna med Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation (Skao) ser ut att dra ut något mer på tiden då Skao inväntar resultatet från industrin innan de förhandlar vidare med oss och övriga fack.

Visions prioriteringar är tydliga. Medlemmarna ska inte förlora på att de tagit ansvar under pandemin. Vi ser att det finns utrymme för stabila löneökningar. Visions medlemmar ska även få ett större inflytande över sin arbetstid och kunna utvecklas och kompetensutvecklas inom ramen för ett hållbart arbetsliv.

Vi förhandlar hela helgen och Visions förtroendevalda i avtalsgrupperna ses digitalt dagligen. Förbundsstyrelsen är redo att ta beslut om nya avtal så fort vi har något tillräckligt bra på bordet. Håll dig uppdaterad om de senaste nyheterna på vision.se/avtal

Veronica Magnusson, förbundsordförande

Nyheter

Till arkivet

Prenumerera på pressmeddelanden

Skriv in din e-postadress via länken nedan så får du samtliga pressmeddelanden från Vision.

Prenumerera

Kom i kontakt med Vision

Vision nära dig

Hitta ditt Visioncenter, avdelning eller klubb

Vision Direkt

0771 44 00 00

Frågor & svar