Kom i kontakt med Vision

Vision Direkt

0771 44 00 00

×

Bli medlem i Vision - 3 månader kostnadsfritt

Fackförbundet för dig inom kommun, region, kyrka och bolag kopplat till välfärden. 

Läs mer om medlemskapet

Glöm inte att gå med i a-kassan!

Läs mer om A-kassan Vision

Är du arbetssökande och vill bli medlem?
Sms:a "Vision" till 71501 så hjälper vi dig.

Gå vidare

Jag godkänner villkoren för medlemskapet i Vision. Det innebär att jag är medveten om att mina personuppgifter registreras i Visions medlemsregister för att kunna erbjuda mig medlemskap i enlighet med föreningens stadgar (läs mer under vision.se/stadgar). Jag kan läsa mer om hur Vision hanterar mina personuppgifter på vision.se/personuppgifter.

Med hjälp av de uppgifter jag lämnar betalas medlemsavgiften genom automatiskt avdrag på min lön varje månad. Om det inte är möjligt får jag ett inbetalningskort hemskickat med posten eller till Kivra om jag har en digital brevlåda. Jag kan också välja att betala via autogiro eller e-faktura

Mina uppgifter skickas till de försäkringsbolag som Vision har avtal med. För att teckna hemförsäkring till medlemspris behöver jag själv kontakta det bolag Vision hänvisar mig till. Jag ansluts automatiskt till personförsäkringar hos det försäkringsbolag som Vision samarbetar med, men då försäkringar kan omfattas av exempelvis hälsokrav bör jag noga läsa informationen som skickas hem till mig när jag blivit medlem och kontakta försäkringsbolaget om jag inte uppfyller anslutningskraven. Om jag betalar avgiften till Vision via löneavdrag kommer även försäkringspremien (personförsäkringar) att dras så.

Inkomstförsäkringen ingår i medlemskapet men jag behöver vara med i en a-kassa för att ha rätt till ersättning vid en eventuell arbetslöshet.

Glöm inte söka medlemskap i a-kassan! Läs mer om det på https://www.akassanvision.se/

Eller sms:a "Vision" till 71501 så ringer vi upp dig!

Kyrkovalet spelar roll

2017-09-14

På söndag den 17 september är det val till Svenska kyrkan. Det är ett viktig val – inte minst för dem av Visions medlemmar som har kyrkan som sin arbetsplats. De politiker vi väljer är arbetsgivare och i den rollen formar de villkoren för kyrkans medarbetare.

Vision jobbar för att våra medlemmar ska ha ett mänskligt arbetsliv. Därför förväntar vi oss till exempel att arbetsgivarna tar sitt ansvar och gör något åt de höga sjukskrivningstalen bland präster och diakoner. Tillsammans med arbetsgivarna kommer vi att diskutera hur vi gemensamt kan jobba för att förebygga ohälsa samt vilka åtgärder som krävs för att nå resultat ute på arbetsplatserna.

Det handlar om att minska stressen och skapa en bättre balans mellan arbete och fritid. Men också om att skapa ett klimat med större öppenhet, mångfald och tolerans. För Vision är mångfald i arbetslivet en hjärtefråga som handlar om att skapa en bra och hållbar arbetsmiljö. Vi driver på för schysta arbetsplatser där alla får må bra och kan bidra med sin kompetens.  Det är en viktig grundsten för att minska ohälsan – men också för en bättre kvalitet i verksamheten.

Det gäller inte minst Svenska kyrkan som spelar en viktig roll som social mötesplats och som ett stöd för människor i olika livssituationer. Medarbetare med olika bakgrund ger kyrkan en djupare kunskap om olika kulturer, människor och livsstilar – och kan erbjuda ett bättre bemötande så att människor känner sig trygga och förstådda.

Jag är också övertygad om att schysta arbetsplatser är mer attraktiva för unga medarbetare som är nyfikna på att jobba i kyrkan. Behovet av nya medarbetare kommer nämligen att vara stort de närmaste åren.

Så, du som är medlem i Svenska kyrkan, gör gärna din röst hörd på söndag!

Veronica Magnusson, förbundsordförande

Nyheter

Till arkivet

Prenumerera på pressmeddelanden

Skriv in din e-postadress via länken nedan så får du samtliga pressmeddelanden från Vision.

Prenumerera

Kom i kontakt med Vision

Vision nära dig

Hitta ditt Visioncenter, avdelning eller klubb

Vision Direkt

0771 44 00 00

Frågor & svar