Årsmöte 2020

Det digitala årsmötet 2020 pågick den 15-17 september. Årsmötet är ett beslutsforum för att hantera vissa ekonomiska och administrativa frågor. Formen gör att vi skapar mer utrymme för strategiska frågor på förbundsmötet.

Här hittar ni protokollet från årsmötet 2020.

Årsmöte 2020.pdf

Följande beslut togs under årsmötet:

• Anders Hultman valdes till ordförande för Visions årsmöte 2020
  • Kajsa Qvist valdes till mötessekreterare för Visions årsmöte 2020
  • Till protokolljusterare valdes Jonas Ericsson och Nina Angeleni
  • Årsmötet fattade beslut om att kallelse till Visions årsmöte 2020 har skett i behörig ordning
  • Årsmötet fattade beslut om att fastställa arbetsordning, schema och dagordning i enlighet med förslaget
  • Årsmötet fattade beslut om att fastställa verksamhetsberättelse för 2019
  • Årsmötet fattade beslut om att lägga revisorernas berättelse till handlingarna
  • Årsmötet fattade beslut om att fastställa balans och resultaträkning för år 2019
  • Årsmötet fattade beslut om att med godkännande lägga revisionsberättelsen för år 2019 till handlingarna.
  • Årsmötet fattade beslut om att 108 901 764 kr avsätts till överskotts-/budgetfond avseende 2019 års vinstmedel
  • Årsmötet fattade beslut om att 261 931 628 kr balanseras i ny räkning

Alla beslut fattades i enlighet med förslag i handlingarna. För protokolljusterare fanns inget förslag i handlingarna, och där inkom flera förslag på personer. En majoritet av de som röstade valde de två protokolljusterarna som blev valda.

Årsmötets öppnande 15/9

Missade du när Visions årsmöte öppnades den 15/9 kl. 09.00-10.00? Då kan du se sändningen i efterhand, bläddra fram till 27:45 i sändningen, så behöver du inte sitta och kolla på förfilmen. Se inspelningen här:

Webbinarium om hållbarhet

Den 16 september höll Maria Suárez, hållbarhetsstrateg på Vision, ett spännande webbinarium om hållbarhet för 80 deltagare. Webbinariet var uppskattat och flera av deltagarna tyckte att webbinariet gav energi, engagemang och pepp! Missade du webbinariet? Du får gärna läsa Maria Suárez presentation som hon höll.

Ett hållbart arbetsliv inom planetens gränser.pdf

Årsmötets avslutande

Den 17/9 avslutades årsmötet med förste vice ordförande Ove Jansson om Visions resa nu, då och i framtiden. Och Michael Karlsson, 2:e vice ordförande summerar bestluten som tagits och reflektera över dagarna. Du ser sändningen här nedan.

Handlingar på det digitala årsmöte 15-17/9

2095 nya medlemmar under september