×

 

Bli medlem i Vision - 3 månader kostnadsfritt

  • Under 30 år? 100 kr för hela första året
  • Student? 100 kr för hela studietiden

Om medlemskapet

Gå vidare

Jag godkänner villkoren för medlemskapet i Vision. Det innebär att jag är medveten om att mina personuppgifter registreras i Visions medlemsregister för att kunna erbjuda mig medlemskap i enlighet med föreningens stadgar (läs mer under vision.se/stadgar). Jag kan läsa mer om hur Vision hanterar mina personuppgifter på vision.se/personuppgifter.

Med hjälp av de uppgifter jag lämnar betalas medlemsavgiften genom automatiskt avdrag på min lön varje månad. Om det inte är möjligt får jag ett inbetalningskort hemskickat med posten. Jag kan också betala via autogiro, Kivra eller e-faktura.

Mina uppgifter skickas till de försäkringsbolag som Vision har avtal med. För att teckna hemförsäkring till medlemspris behöver jag själv kontakta det bolag Vision hänvisar mig till. Jag ansluts automatiskt till personförsäkringar hos det försäkringsbolag som Vision samarbetar med, men då försäkringar kan omfattas av exempelvis hälsokrav bör jag noga läsa informationen som skickas hem till mig när jag blivit medlem och kontakta försäkringsbolaget om jag inte uppfyller anslutningskraven. Om jag betalar avgiften till Vision via löneavdrag kommer även försäkringspremien (personförsäkringar) att dras så.

Inkomstförsäkringen ingår i medlemskapet men jag behöver vara med i en a-kassa för att ha rätt till ersättning vid en eventuell arbetslöshet.

Glöm inte söka medlemskap i a-kassan! Läs mer om det på https://www.akassanvision.se/

Eller sms:a "Vision" till 71501 så ringer vi upp dig!

×

Hitta på Vision

Så får du en piggare höst

2018-09-19

När hösten har dragit i gång är det många som längtar och letar efter nya sunda vanor. Prevent.se har tagit fram sju tips för en piggare höst.

1. Frossa i grönt

Det är många som testar antiinflammatorisk kost som sägs göra oss friskare. Det du ska göra är att undvika mat som triggar inflammationer i kroppen. I stället välj ren och näringsrik mat i alla färger. Ät så mycket du orkar av bär och frukt, nötter och frön, fisk och kyckling. Undvik rött kött, processad mat, vitt socker och potatis.

2. Skriv dig lycklig

Skriv ner fem saker som du är tacksam över innan du lägger dig för natten. Det kan vara personer som står dig nära eller andra saker som har hänt under dagen. Eller något helt annat. Det är en enkel skrivövning som du ska göra varje kväll för att bli bättre på att möta motgångar och må bättre. Det menar forskare vid University of California som klurat fram att tacksamhet och god hälsa hänger ihop.

3. Gå ut i skogen

Det här är en trend som kommer från Japan. Där har man länge haft bekymmer med att folk arbetar för mycket och många har dött av hjärtproblem. Myndigheterna bestämde sig för att göra något åt saken och då såg man fördelarna med skogsterapin. Shinrin-yoku, japanska för skogsbad, är rena medicinen visar forskningen. När vi spenderar mycket tid med träd och grönt stärker vi immunförsvaret, blir mindre oroliga och mer kreativa. Det viktiga är att bara vara, utan hörlurar och andra distraktioner.

4. Träna med twist

Om du är trött på de klassiska passen på gymmet så kan du testa nya varianter som VR-träning. Spring genom Sahara eller ta en cykeltur genom djungeln? I den virtuella träningsvärlden är allt möjligt.

Bidra till en bättre värld. Träna ihop med kollegorna och utmana varandra till olika saker och den som förlorar utmaningen får skänka en överenskommen summa till någon hjälporganisation.

Till sist, partyträning. Byt alkoholen mot proteindrinkar och svettas loss till klubbmusik. I Stockholm finns flera alternativ för dig som vill testa träning under discokulorna.

5. Ta en paus med yin yoga

Ta en längre rast och samla närmaste kollegorna för en stunds välgörande yin yoga. I yin yogan är det enkla, sköna ställningar som gäller. Tanken är att träna kroppens bindväv och skelett. Som belöning får du en lugnare, starkare kropp i höst.

6. Andas rätt

Behåll semesterlugnet och få en starkare kropp på kuppen. Med rätt andning får du inte bara ett gott immunförsvar – du blir lugnare, minns bättre och sover gott om natten.

7. Promenera för hjärnan

30 minuters promenad varje dag är bra för hjärnan. Minnet blir bättre och koncentrationen och kreativiteten får en skjuts. För stressad för att hinna träna? Byt ut en timmes jobb mot träning och du upptäcker snart att du får mer gjort under dina övriga arbetstimmar.
Alla tips kommer från Prevent.se.

Tipsa webbredaktionen

webbredaktionen@vision.se

Nyheter

Så blir du mer produktiv

Att bli mer produktiv handlar inte om att jobba hårdare utan att jobba smartare.  2019-02-14

Gulliga katter på nätet kan förbättra arbetsmiljön

Tittar du på kattfilmer på arbetstid? Fortsätt med det! Studier visar att den som tar en paus i arbetet och tittar på kattklipp blir piggare, gladare och jobbar bättre.  2019-02-04

Nyårslöftet: Stressa mindre på jobbet

Nyårslöften känns lite avlägset så här halvvägs in i februari men i en undersökning som Blocket Jobb har gjort, i samarbete med Kantar Sifo, kan vi läsa att yrkesverksamma svenskar har avlagt löftet att stressa mindre på jobbet. Har du lyckats hålla nyårslöftet?  2019-02-12

Så lyckas du koppla bort jobbet i jul

Många har svårt att ta ledigt från jobbet under julen. Här kommer några tips från Angela Ahola, doktor i psykologi, om hur du kan koppla bort arbetet under julledigheten.  2018-12-19

Till arkivet

Kom i kontakt med Vision

Vision nära dig

Hitta ditt Visioncenter, avdelning eller klubb