Kom i kontakt med Vision

Vision Direkt

0771 44 00 00

Stäng ×

Bli medlem i Vision - 3 månader kostnadsfritt

Fackförbundet för dig som är tjänsteman inom kommun, region, kyrkan och bolag kopplat till välfärden.

Medlemskapet i Vision

Är Vision rätt för dig?

A-kassan Vision

Är du arbetssökande och vill bli medlem?

Sms:a "Vision" till 71501 så hjälper vi dig.

Härmed godkänner du villkoren för medlemskapet i Vision. Det innebär att du är medveten om att dina personuppgifter registreras i Visions medlemsregister. Vi behöver uppgifterna för att erbjuda dig medlemskap i enlighet med våra stadgar.

Läs om hur vi använder dina personuppgifter

Gå till Visions stadgar

Medlemsavgift

Medlemsavgiften baseras på din inkomst och du har själv ett ansvar för att Vision har aktuella inkomstuppgifter om dig.

Som ny medlem är de tre första månaderna gratis. Därefter betalar du medlemsavgiften månadsvis. Erbjudandet kan bara nyttjas vid ett tillfälle.

Om du är under 30 år när du blir medlem betalar du i stället 100 kronor för hela första året. Därefter betalar du medlemsavgiften månadsvis. Erbjudandet kan bara nyttjas vid ett tillfälle och kan inte kombineras med andra erbjudanden.

Om du uppdaterat ditt studentmedlemskap till ett yrkesverksamt medlemskap betalar du också bara 100 kronor i medlemsavgift för hela första året. Därefter betalar du medlemsavgiften månadsvis. Erbjudandet kan bara nyttjas vid ett tillfälle och kan inte kombineras med andra erbjudanden.

Försäkringar

Dina uppgifter skickas till de försäkringsbolag Vision har avtal med.

Inkomstförsäkringen ingår i ditt medlemskap. Men du måste vara med i en a-kassa för att ha rätt till ersättning från inkomstförsäkringen om du blir arbetslös. Glöm inte att söka medlemskap i a-kassan separat från ditt medlemskap i Vision.

Gå till A-kassan Visions webbplats

Du ansluts automatiskt till personförsäkringar hos det försäkringsbolag Vision har avtal med. Detta förutsatt att du är bosatt och folkbokförd i Sverige. Tänk dock på att försäkringarna kan omfattas av exempelvis hälsokrav. Därför bör du noggrant läsa informationen du får hemskickad till dig när du har blivit medlem. Kontakta försäkringsbolaget om du inte uppfyller kraven för försäkringen.

För att teckna hemförsäkring till medlemspris behöver du själv kontakta det bolag som Vision hänvisar dig till.

Vision ingriper inte i händelser eller tvister som inträffade innan du lämnade in din ansökan om medlemskap.

 

 

Välj ett nytt betalsätt

Du kommer inte kunna fortsätta betala med löneavdrag, men du kan enkelt byta betalsätt till autogiro eller e-faktura redan nu.

Betala med autogiro

Anmäl via Mina sidor (nytt!)

Genom att betala med autogiro behöver du inte hålla ordning på avier och förfallodatum. Du gör också en insats för miljön. Din avgift kommer att dras från ditt konto den 28:e varje månad. Enklast anmäler du autogiro på Mina sidor. 

Gör så här:

  1. Logga in på Mina sidor 
  2. Fyll i ditt clearingnummer och kontonummer utan streck och signera med bank-id.

Anmäl autogiro (logga in)

Villkor (pdf)

Anmäl via din internetbank

Genom att betala med autogiro behöver du inte hålla ordning på avier och förfallodatum. Du gör också en insats för miljön. Din avgift kommer att dras från ditt konto den 28:e varje månad. Du kan anmäla autogiro via din internetbank.

Gör så här:

  1. Logga in på din internetbank.
  2. Gå till Anmäl autogiro. Anmäl autogiro brukar finnas ihop med betalning och överföring.
  3. Sök fram Vision (BG 5475-3256) och anmäl autogiro.
  4. Fyll i uppgifter om betalarnummer (ditt fullständiga personnummer).
  5. Om din bank frågar efter betalarnummer eller kundnummer ska du ange ditt tiosiffriga personnummer utan bindestreck (ÅÅMMDDXXXX).

Villkor (pdf)

Betala med e-faktura

Anmäl via Mina sidor (nytt!)

Genom att betala med e-faktura behöver du inte registrera OCR-nummer, belopp och andra uppgifter. Du gör också en insats för miljön. Du kan anmäla e-faktura via Mina sidor.

För att anmäla e-faktura måste kontot du anger vara kopplat till dig. Det kommer inte att fungera om du delar kontot med någon eller har anmält e-faktura till någon annans konto. I det fallet rekommenderar vi att du i stället betalar med autogiro.

Gör så här:

  1. Logga in på Mina sidor.
  2. Välj e-faktura.
  3. Väljer din bank och skicka in.

Anmäl e-faktura (logga in)

Anmäl via din internetbank

Genom att betala med e-faktura behöver du inte registrera OCR-nummer, belopp och andra uppgifter. Du gör också en insats för miljön. Du kan anmäla e-faktura via din internetbank. 

Gör så här:

  1. Logga in på din internetbank.
  2. Gå till Anmäl e-faktura. Anmäla e-faktura brukar finnas ihop med betalning och överföring.
  3. Sök fram Vision och välj Vision som betalnings­mottagare för e-faktura.

Dina försäkringar

Medlemsförsäkringar i Skandia

Om du har medlemsförsäkringar hos Skandia så upphör även löneavdraget för dina försäkringar. I stället kommer Skandia att skicka en premieavi via Kivra eller post. Vill du betala via autogiro behöver du skicka in en blankett med ditt medgivande (ange gruppavtal 1100). Anmälan om autogiro kan endast göras via blankett. Du kan logga in hos Skandia för att se vilka försäkringar du omfattas av.

Vid frågor om försäkringar hänvisar vi till Skandia.

Skandia autogiroanmälan (pdf)

Mina gruppförsäkringar (skandia.se)

Frågor

Vanliga frågor och svar

När och varför upphör löneavdraget? Hur funkar autogiro? Vad händer om jag glömmer att byta betalsätt? Här har vi samlat vanliga frågor och svar.

Frågor och svar (logga in)

Kontakta oss

Hittar du inte svar på din fråga eller behöver du hjälp med ditt byte av betalsätt? Hör av dig till oss!

Telefon: 0771-44 00 00 (knappval 9)
Du behöver identifiera dig när du ringer till oss.

Mejladress: autogiro@vision.se

Öppettider

Vi som hjälper dig med frågor om byte betalsätt har öppet alla vardagar klockan 8–11.30 och 12.30–16.30.

Hur kan vi hjälpa dig?

Hitta svaret på din fråga

Frågor och svar

Ställ en fråga om ditt medlemskap

Starta chattbot

Kontakta oss istället

Kontakta oss