Arbetsplatsträff
Arbetsplatsträffar/personalmöten är till för alla medarbetare och chefen på en arbetsplats. Där diskuterar och beslutar ni gemensamt om frågor som rör arbetsplatsen och den löpande verksamheten.
Använd ert fackliga medlemskap för att komma med förslag som kan förbättra! Det kan gälla till exempel arbetsmiljö.
Är det flera som berörs av ett problem som finns på ditt jobb? Ta upp problemet till diskussion på en arbetsplatsträff. Där försöker ni komma fram till en gemensam lösning. Glöm inte att anmäla frågan i förväg så att den kommer med på agendan inför träffen. Tänk på att det inte är lämpligt att diskutera enskilda medarbetare på en arbetsplatsträff – personliga frågor är bättre att ta upp med skyddsombudet eller chefen.
Se till att dagordning och handlingar skickas ut i god tid, så att alla kan förbereda sig. De beslut som fattas ska dokumenteras, så att ni kan gå tillbaka till dem om det behövs.
Mer om/kopplat till arbetsplatsträffen: