×

 

Bli medlem i Vision - 3 månader kostnadsfritt

  • Under 30 år? 100 kr för hela första året
  • Student? 100 kr för hela studietiden

Om medlemskapet

Gå vidare

Jag godkänner villkoren för medlemskapet i Vision. Det innebär att jag är medveten om att mina personuppgifter registreras i Visions medlemsregister för att kunna erbjuda mig medlemskap i enlighet med föreningens stadgar (läs mer under vision.se/stadgar). Jag kan läsa mer om hur Vision hanterar mina personuppgifter på vision.se/personuppgifter.

Med hjälp av de uppgifter jag lämnar betalas medlemsavgiften genom automatiskt avdrag på min lön varje månad. Om det inte är möjligt får jag ett inbetalningskort hemskickat med posten eller till Kivra om jag har en digital brevlåda. Jag kan också välja att betala via autogiro eller e-faktura

Mina uppgifter skickas till de försäkringsbolag som Vision har avtal med. För att teckna hemförsäkring till medlemspris behöver jag själv kontakta det bolag Vision hänvisar mig till. Jag ansluts automatiskt till personförsäkringar hos det försäkringsbolag som Vision samarbetar med, men då försäkringar kan omfattas av exempelvis hälsokrav bör jag noga läsa informationen som skickas hem till mig när jag blivit medlem och kontakta försäkringsbolaget om jag inte uppfyller anslutningskraven. Om jag betalar avgiften till Vision via löneavdrag kommer även försäkringspremien (personförsäkringar) att dras så.

Inkomstförsäkringen ingår i medlemskapet men jag behöver vara med i en a-kassa för att ha rätt till ersättning vid en eventuell arbetslöshet.

Glöm inte söka medlemskap i a-kassan! Läs mer om det på https://www.akassanvision.se/

Eller sms:a "Vision" till 71501 så ringer vi upp dig!

×

Hitta på Vision

Höga chefer ägnar mest arbetstid åt sociala medier

2014-08-21, Tidningenvision.se

Höga chefer lägger mer tid än sina anställda på sociala medier. Det visar en ny forskningsstudie där 11 000 personer ingår.

Förutom de högsta cheferna är det yngre anställda, män och högutbildade som ägnar mest arbetstid åt sociala medier skriver tidningen Arbetsliv.

Enligt Cecilie Schou Andreassen, forskare vid universitetet i Bergen där studien gjorts, beror det bland annat på att personer med hög socioekonomisk status är mer vana med modern teknologi.

–Det kan också tänkas att de är mindre oroliga för att förlora jobbet eller att de lägger större vikt vid att skapa sociala nätverk som en del av sin karriärutveckling, säger hon till tidningen.

Trots att cheferna lägger mest tid på sociala medier är det också de som är mest negativa till att anställda surfar på Facebook och Twitter på arbetstid.

Forskarna ska nu studera hur privatsurfning på arbetstid påverkar produktiviteten. Cecilie Schou Andreassen anser att det inte nödvändigtvis måste vara negativt för arbetsgivaren.

Lasse Nilsson

lasse.nilsson@vision.se

Artiklar

Känslomässig karusell

Ledare Tänk dig att du har jobbat som chef hos samma arbetsgivare i ungefär hela ditt vuxna liv.  2019-11-11

Att konfrontera en bluffare

Bettan ljuger. Men bara om småsaker. Eller? Vem vet, egentligen? Hur kan hennes chef, Calle, konfrontera henne utan att anklaga?  2019-11-11

Hallå där, Ingrid Tollgerdt-Andersson

Ingrid Tillgerdt-Andersson är ledarskapsforskare och delar med sig av nya rön i boken Så vinner du slaget om de bästa.  2019-11-11

Foto: Mostphotos.

Nu ska kollektivet styra

Hur skulle det vara att jobba i en kommun eller region utan chefer? I stället planerar var och en vad man vill göra, hur det ska genomföras och följas upp.  2019-11-11

Till arkivet

Ledare: Känslomässig karusell

Lotta Ekstedt, chefredaktör

Läs ledaren här!