Kom i kontakt med Vision

Vision Direkt

0771 44 00 00

visiondirekt@vision.se

 

Bli medlem i Vision - 3 månader kostnadsfritt

  • Under 30 år? 100 kr för hela första året
  • Student? 100 kr för hela studietiden

Om medlemskapet

Gå vidare

Dina uppgifter registreras i vårt medlemsregister. Med hjälp av uppgifterna betalas medlemsavgiften genom automatiskt avdrag på din lön varje månad.

Om det inte är möjligt får du ett inbetalningskort hemskickat med posten. Du kan också betala via autogiro.

Du ansluts automatiskt till försäkringar hos Förenade Liv, och du bör noga läsa informationen som skickas hem till dig när du blivit medlem. Är du sjukskriven, eller har varit det de senaste tre månaderna, behöver du kontakta försäkringsbolaget eftersom det ställs vissa hälsokrav för att kunna få försäkringarna. Om du inte vill ha försäkringarna måste du kontakta försäkringsbolaget och tacka nej. Den automatiska anslutningen till försäkringarna gäller inte om du varit medlem i Vision under de senaste tolv månaderna.

Om du betalar din avgift till Vision via löneavdrag kommer även försäkringspremien att dras så, om du inte tackar nej till försäkringarna eller kontaktar Förenade liv för att ändra till inbetalningskort eller autogiro.

Vi kommer att skicka dina uppgifter till de försäkringsbolag som Vision har avtal med.

Glöm inte söka medlemskap i a-kassan!

Eller sms:a "Vision" till 71501 så ringer vi upp dig!

Bjud in mig till ditt jobb!

2016-12-12

Vi i Vision vill veta mer om hur du har det på jobbet. Under 2017 kommer jag att fortsätta besöka arbetsplatser landet runt. Att möta medlemmarna på deras arbetsplatser är det jag tycker är roligast och viktigast med mitt uppdrag. Det är där jag hämtar kunskap, insikter och argument om de frågor vi behöver driva.

Våra medlemmar har så otroligt spännande yrken. Det vill jag lyfta och synliggöra. Därför undrar jag - får jag hänga med dig en dag på jobbet? Jag vill höra din berättelse så att vi tillsammans kan sätta tonen för ett mänskligare arbetsliv.

Det är på arbetsplatserna Vision ska finnas och skapa inflytande. Genom arbetsplatsbesöken får jag möjlighet att knyta ihop idéerna med verkligheten och medlemmarnas arbetsliv med kraften som finns inom Vision. Målsättningen med mina besök är såklart att vi ska åstadkomma fler och bättre resultat för medlemmarna.

Anmäl dig via formuläret här om du vill att jag besöker just din arbetsplats. Intresseanmälan är öppen till 20 januari, därefter tar vi kontakt med samtliga som visat intresse.

Alla berättelser och erfarenheter är intressanta för oss. Vad är roligast och mest intressant med just ditt jobb? Vill du sprida ett smart arbetssätt från din arbetsplats som ett gott exempel? Vilka utmaningar möter du i ditt yrke? Vilka förutsättningar behöver du för att göra ditt jobb och göra skillnad? Vad behöver förändras för att du ska få ett mänskligare arbetsliv? Hur kan du få ut så mycket som möjligt av ditt yrkesliv?

Alla som anmäler sig kanske inte får ett besök, men vi använder tacksamt alla tips och tankar och vill gärna fortsätta bolla idéer med dig som svarar.

Veronica Magnusson, förbundsordförande

Nyheter

Nytt avtal för anställda i Svenska kyrkan

Vision har tillsammans med Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation tecknat ett nytt treårigt kollektivavtal för anställda i Svenska kyrkan. Det innebär bland annat löneökningar som följer normen på svensk arbetsmarknad, som är 6,5 procent på tre år.  för 14 timmar sedan

Fastighets strejk avblåst

Då Fastighet och Pacta träffat nytt kollektivavtal har de varslade stridsåtgärderna återkallats  för 5 dagar sedan

Varsel fastighets

Fastighets har varslat om strejk vid vissa kommunala fastighetsbolag och övertids-, mertids- och nyanställningsblockad samt förbud mot inhyrning av personal vid samtliga kommunala fastighetsbolag som tillhör Pacta. Vision är neutral i konflikten men som medlem i Vision kan du ändå komma att beröras.  för 5 dagar sedan

Välkommen utredning om ett hållbart arbetsliv

Regeringen tillsätter en utredning kring ett sk alterneringsår och andra arbetsmiljöfrågor. En frisk arbetsmiljö och ett mänskligt arbetsliv är några av de viktigaste frågorna för Visions medlemmar. Vi har arbetat länge på området och har flera verktyg och förslag på åtgärder för att få ett mer mänskligt arbetsliv.  för 5 dagar sedan

Till arkivet

1520 nya medlemmar under maj

Vi erbjuder

  • Personlig rådgivning

  • Schysta medlemsförmåner

  • En vass inkomstförsäkring

Bli medlem nu

Vision nära dig

Vision finns på de flesta arbetsplatser. Sök din avdelning eller klubb

Sök

Läs senaste numret av Tidningen Vision!

Läs senaste numret av Tidningen Vision

Nr 02 2017

Tidningen Vision är en medlemstidning och utkommer med 8 nummer per år.

Fråga Vision

Personlig, arbetsrättslig och facklig rådgivning alla vardagar kl 8 - 20. Ring 0771 44 00 00 eller mejla visiondirekt@vision.se

Kontakta Vision Direkt

Gör skillnad på jobbet!

Du och tusentals andra i Vision gör skillnad på arbetsplatserna. Vad engagerar er på din arbetsplats? I engagemangskiosken kan du själv plocka ihop det som behövs för en aktivitet utifrån ditt eget intresse och dina egna förutsättningar.

Engagemangskiosken

Om Vision

Vision är ett fackförbund och i fokus för allt står du och dina visioner. Tillsammans ser vi till att du får det du behöver för att uppnå det du vill med din karriär.

Mer om Vision

Kom i kontakt med Vision

Vision nära dig

Hitta ditt Visioncenter, avdelning eller klubb

Vision Direkt

0771 44 00 00

visiondirekt@vision.se