×

 

Bli medlem i Vision - 3 månader kostnadsfritt

  • Under 30 år? 100 kr för hela första året
  • Student? 100 kr för hela studietiden

Om medlemskapet

Gå vidare

Jag godkänner villkoren för medlemskapet i Vision. Det innebär att jag är medveten om att mina personuppgifter registreras i Visions medlemsregister för att kunna erbjuda mig medlemskap i enlighet med föreningens stadgar (läs mer under vision.se/stadgar). Jag kan läsa mer om hur Vision hanterar mina personuppgifter på vision.se/personuppgifter.

Med hjälp av de uppgifter jag lämnar betalas medlemsavgiften genom automatiskt avdrag på min lön varje månad. Om det inte är möjligt får jag ett inbetalningskort hemskickat med posten. Jag kan också betala via autogiro eller e-faktura.

Mina uppgifter skickas till de försäkringsbolag som Vision har avtal med. För att teckna hemförsäkring till medlemspris behöver jag själv kontakta det bolag Vision hänvisar mig till. Jag ansluts automatiskt till personförsäkringar hos det försäkringsbolag som Vision samarbetar med, men då försäkringar kan omfattas av exempelvis hälsokrav bör jag noga läsa informationen som skickas hem till mig när jag blivit medlem och kontakta försäkringsbolaget om jag inte uppfyller anslutningskraven. Om jag betalar avgiften till Vision via löneavdrag kommer även försäkringspremien (personförsäkringar) att dras så.

Inkomstförsäkringen ingår i medlemskapet men jag behöver vara med i en a-kassa för att ha rätt till ersättning vid en eventuell arbetslöshet.

Glöm inte söka medlemskap i a-kassan! Läs mer om det på https://www.akassanvision.se/

Eller sms:a "Vision" till 71501 så ringer vi upp dig!

×

Hitta på Vision

Vi förväntar oss ett mänskligt arbetsliv

2018-09-10

Valresultatet och politiken påverkar de av Visions många medlemmar som jobbar i politiskt styrda verksamheter. De lokala och regionala politiker som nu får makten är ytterst våra medlemmars arbetsgivare. Visions uppmaning till landets alla nyvalda politiker är att lyssna på våra medlemmar och ta ett helhetsansvar för att göra arbetslivet mer mänskligt

Visions 196 000 medlemmar finns på arbetsplatser i hela landet. De är stolta, engagerade och professionella och har svaren på många av de utmaningar som välfärden står inför. Här finns en stor potential och enorm kompetens som politiker har nytta av.

Ta till exempel de höga sjuktalen i den kvinnodominerade välfärden, som ofta orsakas av stress. En lösning för att minska stressen är att skapa ett mänskligare arbetsliv med bättre villkor för våra medlemmar i deras yrkesliv. Här har Vision presenterat förslag i form av bättre förutsättningar för chefer att vara närvarande ledare, att skapa en rimlig arbetsbelastning för våra medlemmar, och att öka det individuella inflytandet över arbetstid för att skapa en bättre balans mellan arbete och fritid.

Ett mänskligt arbetsliv handlar också om en arbetsplats för alla - där var och en kan vara sig själv och där olikheter är en tillgång för verksamheten. Olika bakgrund, livsstil och funktionsvariationer ökar perspektiven och förståelsen för andra människor. Överallt där välfärd skapas i mötet mellan medarbetare och brukare berikas verksamheten av en mångfald av människor. Vi förväntar oss politiker som inser och värnar detta.  

Så politiker; jobba för ett mänskligt arbetsliv med tillit, större inflytande och mer respekt. Du som nu har fått väljarnas förtroende spelar en viktig roll för att göra det möjligt. Visions medlemmar berättar gärna hur.

Veronica Magnusson, förbundsordförande

 

 

 

Nyheter

Som skyddsombud lär jag mig nytt varje dag

Anders Rooth jobbar som budget- och skuldrådgivare på Kristianstads kommun. Han är också skyddsombud (SO) på arbetsplatsen sedan två år. Vi var nyfikna på hans uppdrag och vilka möjligheter och svårigheter han ser.  2018-10-24

Sara Roxell, socialpolitiska strateg

Medlemmarna inom socialt arbete gör skillnad varje dag

Sara Roxell är socialpolitisk strateg på Vision sedan början av oktober. Hon är socionom och har arbetat med socialtjänstfrågor sedan 1996. Sara har arbetat i olika kommuner, på Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) och på Socialdepartementet, senast som politiskt sakkunnig åt barn-, äldre- och jämställdhetsministern.  2018-10-23

Studenters psykiska hälsa ska tas på allvar

Nästan varannan student upplever ångest eller oro, enligt statistik från Folkhälsomyndigheten. Studenthälsan spelar här en viktig nyckelroll, vilka Vision vill ge bättre förutsättningar.  2018-10-22

Fullsatt seminarium om att stötta fackliga kollegor i världen

Den 12 oktober medverkade Visions ordförande Veronica Magnusson på ett lunchseminarium i Norrköping. Arrangemanget var ett samarbete mellan Union to Union, Vision och Vårdförbundet.  2018-10-15

Till arkivet

855 nya medlemmar under november

Vi erbjuder

  • Personlig rådgivning

  • Schysta medlemsförmåner

  • En vass inkomstförsäkring

Bli medlem nu

Vision nära dig

Vision finns på de flesta arbetsplatser. Sök din avdelning eller klubb

Sök

Läs senaste numret av Tidningen Vision!

Läs senaste numret av Tidningen Vision

Nr 7 2018

Tidningen Vision är en medlemstidning och utkommer med 8 nummer per år.

Fråga Vision

Personlig, arbetsrättslig och facklig rådgivning alla vardagar kl 8 - 20. Ring 0771 44 00 00 eller mejla visiondirekt@vision.se

Kontakta Vision Direkt

Gör skillnad på jobbet!

Du och tusentals andra i Vision gör skillnad på arbetsplatserna. Vad engagerar er på din arbetsplats? I engagemangskiosken kan du själv plocka ihop det som behövs för en aktivitet utifrån ditt eget intresse och dina egna förutsättningar.

Engagemangskiosken

Om Vision

Vision är ett fackförbund och i fokus för allt står du och dina visioner. Tillsammans ser vi till att du får det du behöver för att uppnå det du vill med din karriär.

Mer om Vision

Kom i kontakt med Vision

Vision nära dig

Hitta ditt Visioncenter, avdelning eller klubb