×

 

Bli medlem i Vision - 3 månader kostnadsfritt

  • Under 30 år? 100 kr för hela första året
  • Student? 100 kr för hela studietiden

Om medlemskapet

Gå vidare

Jag godkänner villkoren för medlemskapet i Vision. Det innebär att jag är medveten om att mina personuppgifter registreras i Visions medlemsregister för att kunna erbjuda mig medlemskap i enlighet med föreningens stadgar (läs mer under vision.se/stadgar). Jag kan läsa mer om hur Vision hanterar mina personuppgifter på vision.se/personuppgifter.

Med hjälp av de uppgifter jag lämnar betalas medlemsavgiften genom automatiskt avdrag på min lön varje månad. Om det inte är möjligt får jag ett inbetalningskort hemskickat med posten eller till Kivra om jag har en digital brevlåda. Jag kan också välja att betala via autogiro eller e-faktura

Mina uppgifter skickas till de försäkringsbolag som Vision har avtal med. För att teckna hemförsäkring till medlemspris behöver jag själv kontakta det bolag Vision hänvisar mig till. Jag ansluts automatiskt till personförsäkringar hos det försäkringsbolag som Vision samarbetar med, men då försäkringar kan omfattas av exempelvis hälsokrav bör jag noga läsa informationen som skickas hem till mig när jag blivit medlem och kontakta försäkringsbolaget om jag inte uppfyller anslutningskraven. Om jag betalar avgiften till Vision via löneavdrag kommer även försäkringspremien (personförsäkringar) att dras så.

Inkomstförsäkringen ingår i medlemskapet men jag behöver vara med i en a-kassa för att ha rätt till ersättning vid en eventuell arbetslöshet.

Glöm inte söka medlemskap i a-kassan! Läs mer om det på https://www.akassanvision.se/

Eller sms:a "Vision" till 71501 så ringer vi upp dig!

×

Hitta på Vision

Vi förväntar oss ett mänskligt arbetsliv

2018-09-10

Valresultatet och politiken påverkar de av Visions många medlemmar som jobbar i politiskt styrda verksamheter. De lokala och regionala politiker som nu får makten är ytterst våra medlemmars arbetsgivare. Visions uppmaning till landets alla nyvalda politiker är att lyssna på våra medlemmar och ta ett helhetsansvar för att göra arbetslivet mer mänskligt

Visions 196 000 medlemmar finns på arbetsplatser i hela landet. De är stolta, engagerade och professionella och har svaren på många av de utmaningar som välfärden står inför. Här finns en stor potential och enorm kompetens som politiker har nytta av.

Ta till exempel de höga sjuktalen i den kvinnodominerade välfärden, som ofta orsakas av stress. En lösning för att minska stressen är att skapa ett mänskligare arbetsliv med bättre villkor för våra medlemmar i deras yrkesliv. Här har Vision presenterat förslag i form av bättre förutsättningar för chefer att vara närvarande ledare, att skapa en rimlig arbetsbelastning för våra medlemmar, och att öka det individuella inflytandet över arbetstid för att skapa en bättre balans mellan arbete och fritid.

Ett mänskligt arbetsliv handlar också om en arbetsplats för alla - där var och en kan vara sig själv och där olikheter är en tillgång för verksamheten. Olika bakgrund, livsstil och funktionsvariationer ökar perspektiven och förståelsen för andra människor. Överallt där välfärd skapas i mötet mellan medarbetare och brukare berikas verksamheten av en mångfald av människor. Vi förväntar oss politiker som inser och värnar detta.  

Så politiker; jobba för ett mänskligt arbetsliv med tillit, större inflytande och mer respekt. Du som nu har fått väljarnas förtroende spelar en viktig roll för att göra det möjligt. Visions medlemmar berättar gärna hur.

Veronica Magnusson, förbundsordförande

 

 

 

Nyheter

10 hetaste kompetenserna för chefer 2019

Vilka är de hetaste kompetenserna för chefer? Det har utbildning.se undersökt för att kartlägga vad arbetsgivarna söker efter 2019.  för en timma sedan

Så ska europeiska facken möta utmaningarna

Medlemsrekrytering, digitalisering och hållbar utveckling stod i fokus för diskussionerna när fackliga företrädare för Europeiska federationen för offentliganställda (EPSU) höll kongress i Dublin nyligen. Kongressen fattade beslut om ett nytt gemensamt handlingsprogram för de kommande fem åren och Veronica Magnusson valdes om till ledamot i EPSU:s styrelse.  för 6 dagar sedan

Medlemsdialog

Under våren har Vision mött nästan 100 000 medlemmar och ställt frågan ”hur vill du ha det på jobbet”? Svaren handlar om allt från förutsättningarna till att vara med och påverka framtidens arbetsliv till hur man intresseförhandlar om friskvårdstimma.  för 8 dagar sedan

Chefoskopet förbättrar chefers förutsättningar

Rätt stöd från chefer och kollegor höjer trivseln på arbetsplatsen och ökar medarbetarnas engagemang – det visar forskning från Arbetsmiljöverket. Ändå är det många chefer som saknar förutsättningar för att vara närvarande ledare. Det vill det forskningsbaserade verktyget Chefoskopet ändra på.  för 7 dagar sedan

Till arkivet

861 nya medlemmar under juni

Vi erbjuder

  • Personlig rådgivning

  • Schysta medlemsförmåner

  • En vass inkomstförsäkring

Bli medlem nu

Vision nära dig

Vision finns på de flesta arbetsplatser. Sök din avdelning eller klubb

Sök

Läs senaste numret av Tidningen Vision!

Läs senaste numret av Tidningen Vision

Nr 4 2019

Tidningen Vision är en medlemstidning och utkommer med 8 nummer per år.

Fråga Vision

Personlig, arbetsrättslig och facklig rådgivning alla vardagar kl 8 - 20. Ring 0771 44 00 00 eller mejla visiondirekt@vision.se

Kontakta Vision Direkt

Gör skillnad på jobbet!

Du och tusentals andra i Vision gör skillnad på arbetsplatserna. Vad engagerar er på din arbetsplats? I engagemangskiosken kan du själv plocka ihop det som behövs för en aktivitet utifrån ditt eget intresse och dina egna förutsättningar.

Engagemangskiosken

Om Vision

Vision är ett fackförbund och i fokus för allt står du och dina visioner. Tillsammans ser vi till att du får det du behöver för att uppnå det du vill med din karriär.

Mer om Vision

Kom i kontakt med Vision

Vision nära dig

Hitta ditt Visioncenter, avdelning eller klubb