×

Bli medlem i Vision - 3 månader kostnadsfritt

Fackförbundet  för dig inom kommun, region, kyrka och bolag kopplat till välfärden.

Läs mer om medlemskapet

Glöm inte att gå med i a-kassan!

Läs mer om A-kassan Vision

Är du arbetssökande och vill bli medlem?
Sms:a "Vision" till 71501 så hjälper vi dig.

Gå vidare

Jag godkänner villkoren för medlemskapet i Vision. Det innebär att jag är medveten om att mina personuppgifter registreras i Visions medlemsregister för att kunna erbjuda mig medlemskap i enlighet med föreningens stadgar (läs mer under vision.se/stadgar). Jag kan läsa mer om hur Vision hanterar mina personuppgifter på vision.se/personuppgifter.

Med hjälp av de uppgifter jag lämnar betalas medlemsavgiften genom automatiskt avdrag på min lön varje månad. Om det inte är möjligt får jag ett inbetalningskort hemskickat med posten eller till Kivra om jag har en digital brevlåda. Jag kan också välja att betala via autogiro eller e-faktura

Mina uppgifter skickas till de försäkringsbolag som Vision har avtal med. För att teckna hemförsäkring till medlemspris behöver jag själv kontakta det bolag Vision hänvisar mig till. Jag ansluts automatiskt till personförsäkringar hos det försäkringsbolag som Vision samarbetar med, men då försäkringar kan omfattas av exempelvis hälsokrav bör jag noga läsa informationen som skickas hem till mig när jag blivit medlem och kontakta försäkringsbolaget om jag inte uppfyller anslutningskraven. Om jag betalar avgiften till Vision via löneavdrag kommer även försäkringspremien (personförsäkringar) att dras så.

Inkomstförsäkringen ingår i medlemskapet men jag behöver vara med i en a-kassa för att ha rätt till ersättning vid en eventuell arbetslöshet.

Glöm inte söka medlemskap i a-kassan! Läs mer om det på https://www.akassanvision.se/

Eller sms:a "Vision" till 71501 så ringer vi upp dig!

×

Hitta på Vision

Vi förhandlar in i det sista

2020-10-30

Det är nära nu. Imorgon, den 31 oktober, löper de gamla kollektivavtalen ut för Visions medlemmar i kommuner, regioner, bolag och Svenska kyrkan. Om vi inte lyckas komma överens med arbetsgivarna under lördagen förlängs de gamla avtalen tills vi tecknat nya, vilket bör ske inom kort.

Både vi och Sveriges kommuner och regioner (SKR) är angelägna om att så snabbt som möjligt nå en överenskommelse som vi båda är nöjda med, och vi bedömer att vi är i mål inom de närmsta dagarna. Förhandlingarna med Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation (Skao) ser ut att dra ut något mer på tiden då Skao inväntar resultatet från industrin innan de förhandlar vidare med oss och övriga fack.

Visions prioriteringar är tydliga. Medlemmarna ska inte förlora på att de tagit ansvar under pandemin. Vi ser att det finns utrymme för stabila löneökningar. Visions medlemmar ska även få ett större inflytande över sin arbetstid och kunna utvecklas och kompetensutvecklas inom ramen för ett hållbart arbetsliv.

Vi förhandlar hela helgen och Visions förtroendevalda i avtalsgrupperna ses digitalt dagligen. Förbundsstyrelsen är redo att ta beslut om nya avtal så fort vi har något tillräckligt bra på bordet. Håll dig uppdaterad om de senaste nyheterna på vision.se/avtal

Veronica Magnusson, förbundsordförande

Nyheter

Alla som kan måste ges möjlighet att arbeta från hemmet

Pandemin har tagit ett nytt grepp om Sverige och nu uppmanas vi återigen att arbeta från hemmet. Det ställer delvis nya krav på dig som är chef. Du behöver rätt förutsättningar för att ge dina medarbetare möjlighet att jobba på distans och samtidigt hålla igång effektivitet och teamkänsla.  igår kl 08:53

Feministisk digitalisering för ett bättre anpassat arbetsliv

Vision har tagit fram en ny spetsutbildning för studentmedlemmar. Utbildningen är Sveriges första kurs i feministisk digitalisering och ger studenterna verktyg att påverka den digitala utvecklingen på sin kommande arbetsplats.  för 3 dagar sedan

7 tips som gör dig modigare på jobbet

 för 7 dagar sedan

Förhandlingar om nytt kollektivavtal i Svenska kyrkan fortsätter

Förhandlingarna om ett nytt kollektivavtal för Visions medlemmar i Svenska kyrkan fortsätter då parterna fortfarande inte kommit överens.  2020-11-11

Till arkivet

Prenumerera på pressmeddelanden

Skriv in din e-postadress via länken nedan så får du samtliga pressmeddelanden från Vision.

Prenumerera

1952 nya medlemmar under november

Vi erbjuder

  • Personlig rådgivning

  • Schysta medlemsförmåner

  • En vass inkomstförsäkring

Bli medlem nu

Vision nära dig

Vision finns på de flesta arbetsplatser. Sök din avdelning eller klubb

Sök

Läs senaste numret av Tidningen Vision!

Läs senaste numret av Tidningen Vision

Nr 5 2020

Tidningen Vision är en medlemstidning och utkommer med 8 nummer per år.

Fråga Vision

Personlig, arbetsrättslig och facklig rådgivning alla vardagar under sommaren kl 9-17. Ring 0771 44 00 00 eller mejla visiondirekt@vision.se

Kontakta Vision Direkt

Gör skillnad på jobbet!

Du och tusentals andra i Vision gör skillnad på arbetsplatserna. Vad engagerar er på din arbetsplats? I engagemangskiosken kan du själv plocka ihop det som behövs för en aktivitet utifrån ditt eget intresse och dina egna förutsättningar.

Engagemangskiosken

Om Vision

Vision är ett fackförbund och i fokus för allt står du och dina visioner. Tillsammans ser vi till att du får det du behöver för att uppnå det du vill med din karriär.

Mer om Vision

Kom i kontakt med Vision

Vision nära dig

Hitta ditt Visioncenter, avdelning eller klubb