×

 

Bli medlem i Vision - 3 månader kostnadsfritt

  • Under 30 år? 100 kr för hela första året
  • Student? 100 kr för hela studietiden

Om medlemskapet

Gå vidare

Jag godkänner villkoren för medlemskapet i Vision. Det innebär att jag är medveten om att mina personuppgifter registreras i Visions medlemsregister för att kunna erbjuda mig medlemskap i enlighet med föreningens stadgar (läs mer under vision.se/stadgar). Jag kan läsa mer om hur Vision hanterar mina personuppgifter på vision.se/personuppgifter.

Med hjälp av de uppgifter jag lämnar betalas medlemsavgiften genom automatiskt avdrag på min lön varje månad. Om det inte är möjligt får jag ett inbetalningskort hemskickat med posten eller till Kivra om jag har en digital brevlåda. Jag kan också välja att betala via autogiro eller e-faktura

Mina uppgifter skickas till de försäkringsbolag som Vision har avtal med. För att teckna hemförsäkring till medlemspris behöver jag själv kontakta det bolag Vision hänvisar mig till. Jag ansluts automatiskt till personförsäkringar hos det försäkringsbolag som Vision samarbetar med, men då försäkringar kan omfattas av exempelvis hälsokrav bör jag noga läsa informationen som skickas hem till mig när jag blivit medlem och kontakta försäkringsbolaget om jag inte uppfyller anslutningskraven. Om jag betalar avgiften till Vision via löneavdrag kommer även försäkringspremien (personförsäkringar) att dras så.

Inkomstförsäkringen ingår i medlemskapet men jag behöver vara med i en a-kassa för att ha rätt till ersättning vid en eventuell arbetslöshet.

Glöm inte söka medlemskap i a-kassan! Läs mer om det på https://www.akassanvision.se/

Eller sms:a "Vision" till 71501 så ringer vi upp dig!

×

Hitta på Vision

Värna partsmodellen - det tjänar alla på

2020-02-21

Att ledande kommunpolitiker motverkar facken när de utför sitt uppdrag är helt oacceptabelt. Tyvärr är det en tendens vi just nu ser i flera kommuner. Det är hög tid att lokala politiker tar sitt arbetsgivaransvar på allvar och visar respekt för tjänstemannarollen och för fackens uppgift.

På flera håll pekar Visions medlemmar som arbetar som tjänstemän i kommuner och regioner på att relationen till politikerna skaver allt mer. Anledningen är bland annat upplevelsen av och konkreta händelser där lokala politiker inte respekterar deras roll. Att politikerna har synpunkter på hur arbetet utförs och petar i detaljer i verksamheten, istället för att sätta ramar och peka ut riktningen.

Det är en oroväckande utveckling. Vision kommer att stå upp för våra  förtroendevalda ute på arbetsplatserna och backa dem i alla lägen. Våra ombud har fått ett förtroende från medlemmarna att föra deras talan kring arbetsmiljö, villkor och hur verksamheterna kan utvecklas. Det förtroendet ska vi vara rädda om och vårda. Och det borde arbetsgivarna också göra.

För det mesta fungerar det bra och vi har goda relationer till arbetsgivare och politiker. Relationer som bygger på respekt för varandras roller och uppdrag. Det samspelet bidrar till bättre verksamheter där missförhållanden tas om hand och möjligheter till förbättringar tas tillvara. Och så måste det förbli.

Vi förväntar oss respekt för föreningsfrihet, förtroendemannalag, arbetsmiljö, professionernas utrymme och partsmodellen. Vi deltar gärna i samtal och samarbeten för att stärka eller utbilda kring detta - men viker aldrig från vårt uppdrag att verka för medlemmarnas bästa.

Veronica Magnusson, förbundsordförande

 

 

 

Nyheter

Förstärk företagshälsovården under coronakrisen

Vision och övriga fack i välfärden vänder sig nu tillsammans med SKR och Sobona till regeringen och ber om resurser för att stärka företagshälsovården under coronakrisen. Det handlar bland annat om att täcka kostnader för hjälp med samtalsstöd och riskbedömningar i arbetsmiljön.  för 5 dagar sedan

Bli studentmedlem i Vision – kostnadsfritt!

Är det oroligt just nu? Nu välkomnar vi alla studenter att kostnadsfritt gå med i Vision. Erbjudandet gäller tills vidare.  för 5 dagar sedan

Anteckning

Avtalsrörelsen för kommuner och regioner skjuts upp

Vision har tillsammans med Sveriges kommuner och regioner (SKR) och Sobona enats om att skjuta upp avtalsförhandlingarna till i höst. Beslutet tas för att underlätta arbetet mot coronavirusets allvarliga effekter.  för 5 dagar sedan

Att leda sina medarbetare på distans – 5 tips

Oavsett om ledarskap på distans är helt nytt för dig eller om du är van vid att leda dina medarbetare via digitala verktyg så är det en helt ny situation vi alla befinner oss i. Dels behövs det struktur och optimerat kommunikationsflöde så att det dagliga arbetet ska fungera och dels behövs din lyhördhet för dina medarbetares eventuella oro. Här följer 5 tips till dig som ska leda dina medarbetare på distans.  för 5 dagar sedan

Till arkivet

Prenumerera på pressmeddelanden

Skriv in din e-postadress via länken nedan så får du samtliga pressmeddelanden från Vision.

Prenumerera

2807 nya medlemmar under mars

Vi erbjuder

  • Personlig rådgivning

  • Schysta medlemsförmåner

  • En vass inkomstförsäkring

Bli medlem nu

Vision nära dig

Vision finns på de flesta arbetsplatser. Sök din avdelning eller klubb

Sök

Läs senaste numret av Tidningen Vision!

Läs senaste numret av Tidningen Vision

Nr 1 2020

Tidningen Vision är en medlemstidning och utkommer med 8 nummer per år.

Fråga Vision

Personlig, arbetsrättslig och facklig rådgivning alla vardagar kl 8 - 20. Ring 0771 44 00 00 eller mejla visiondirekt@vision.se

Kontakta Vision Direkt

Gör skillnad på jobbet!

Du och tusentals andra i Vision gör skillnad på arbetsplatserna. Vad engagerar er på din arbetsplats? I engagemangskiosken kan du själv plocka ihop det som behövs för en aktivitet utifrån ditt eget intresse och dina egna förutsättningar.

Engagemangskiosken

Om Vision

Vision är ett fackförbund och i fokus för allt står du och dina visioner. Tillsammans ser vi till att du får det du behöver för att uppnå det du vill med din karriär.

Mer om Vision

Kom i kontakt med Vision

Vision nära dig

Hitta ditt Visioncenter, avdelning eller klubb