Fackförbundet  för dig inom kommun, region, kyrka och bolag kopplat till välfärden.

Nya förbundsstyrelsen ska fortsätta utveckla Vision

Publicerad 2020-06-18

Fackförbundet Vision som organiserar tjänstepersoner inom kommun, region, kyrkan och bolag kopplat till välfärden ska välja förbundsordförande och förbundsstyrelse för 2020-2024. Val av förbundsstyrelse kommer behandlas under Visions förbundsmöte den 24-26 september. Nu presenterar centrala valutskottet sitt förslag.

- Valprocessen till årets förbundsmöte har varit utmanande på grund av den digitaliserade tiden som vi är i men eftersom Vision är i framkant när det gäller digitaliseringsarbetet har förutsättningarna ändå varit goda. Vi fick in många nomineringar och det visar att vi har stort engagemang bland våra förtroendevalda inom Vision ute i landet, det känns tryggt, säger Lotta Dahl sammankallande i valutskottet.

Centrala valutskottet har tagit hänsyn till kriterier såsom kön, ålder, representation från olika yrkeskategorier samt att representanter finns från olika arbetsgivare (kommun, region, privat, bolag, kyrkan) och att mångfalden främjas.

- Det är viktigt att alla i förbundsstyrelsen representerar hela Vision oavsett var man kommer ifrån. Vårt förslag står för en helhet, det handlar om personer som tillsammans bidrar till helheten. Vi har nu en stark lista på förslag till förbundsstyrelse som kommer att fortsätta utveckla Vision till ett starkt förbund som kommer att bli större, avslutar Lotta Dahl.

Valutskottets förslag:

Veronica Magnusson, Huddinge

Förste vice förbundsordförande

Lars-Åke Josefsson, Karlskoga

Andre vice förbundsordförande

Dalia Eid, Nyköping

Förbundsstyrelseledamöter

Katarina Holmqvist, Skellefteå

Hans-Jörgen Kronqvist, Bureå

Kim Jutterström, Hudiksvall

Emma Bernhult, Örebro

Mariela Ferré Hofman, Lund