Med hjälp av de uppgifter jag lämnar betalas medlemsavgiften genom automatiskt avdrag på min lön varje månad. Om det inte är möjligt får jag ett inbetalningskort hemskickat med posten. Jag kan också betala via autogiro, Kivra eller e-faktura.

Vision och Unionen Stockholm inviger Järvaveckan med grammisvinnaren Imenella

Publicerad 2019-02-14

Den 12-16 juni är det dags igen för Järvaveckan där företag, organisationer, politiker och allmänheten samlas. Vision och Unionen i Stockholm inviger Järvaveckan med ett unikt samarbete med grammisvinnaren Imenella.

Vision och Unionen Stockholm är en del av TCO och delar den fackliga viljan att göra arbetslivet bättre. Imenella är en stark röst från Järva och en förebild för många ungdomar. Det stora antalet unga som bor i Järvaområdet är antingen på väg till arbetslivet eller nya på arbetsmarknaden. Vision och Unionen Stockholm med sina 197 000 respektive 152 000 medlemmar vill att unga ska vara med i facket, ha nytta av facket och ha möjlighet att driva sina frågor.

- Vi vet att vi har kunskap och många olika sorters stöd i arbetslivet, vi behöver dock hela tiden lyssna och utvecklas utifrån vad som är relevanta fackliga frågor idag. Många som bor i Järvaområdet är medlemmar i Vision och arbetar aktivt med att lyfta lokala frågor runtom på arbetsplatserna. Vision har flera gånger jobbat med musik som ett sätt att skapa engagemang, därför kändes det självklart att inleda ett samarbeta med Imenella som är en stark röst för många i Järva, säger Veronica Magnusson, förbundsordförande Vision.

- Som fackförbund behöver vi alltid tänka på att vara relevanta. Vi tog till oss av det besökarna sade till oss i tältet under förra året, att det behövdes mer ”kultur” och lokala profiler. Jämställdhet och mångfald är frågor som Unionen Stockholm brinner för. Det innebär också att våga testa nya samarbeten, både tvärfackligt och andra aktörer. När vi är ute på arbetsplatser och träffar nya och befintliga medlemmar är det många som frågar ”VARFÖR” finns facket. Vi vill aldrig sluta ställa den frågan till oss själva, att samla goda krafter är ett av skälen säger Maria Nilsson, ordförande Unionen Stockholm.

Imenellla kommer att framföra 2-3 låtar i samband med invigningsdagen den 12 juni.

För mer information, kontakta:

Hediye Güzel, presschef Vision: 076 141 7321, hediye.guzel@vision.se

Viola Zabeti, projektledare press och opinion Unionen Stockholm, 072 469 0552, viola.zabeti@unionen.se

1373 nya medlemmar under mars

Nr 2 2019