Med hjälp av de uppgifter jag lämnar betalas medlemsavgiften genom automatiskt avdrag på min lön varje månad. Om det inte är möjligt får jag ett inbetalningskort hemskickat med posten. Jag kan också betala via autogiro eller e-faktura.

Visions Veronica Magnusson besöker Linköping

Publicerad 2018-11-23

Tisdagen den 27 november besöker Visions ordförande Veronica Magnusson Linköping för att träffa vårdadministratörer och chefer inom hälso- och sjukvården. Det råder stor brist på vårdadministratörer i regionen, något som oroar Vision.

Det råder stor brist på vårdadministratörer, som är en nyckelgrupp i vården, och kan avlasta chefer, läkare och sjuksköterskor i Region Östergötland.

Exempelvis på Kirurgiska avdelningen på Universitetssjukhuset (US) är sex tjänster av 18 vakanta från och med januari 2019, och även andra kliniker har många vakanser

- Bristen på vårdadministratörer är allvarlig och riskerar att drabba kvaliteten på vården och i slutänden patienterna. Vårdadministratörer kan avlasta sjuksköterskor och läkare så att de får mer tid med patienterna. Jag ser fram emot att höra hur arbetsgivarna i regionen vill säkra kompetensförsörjningen, säger Veronica Magnusson, förbundsordförande i Vision.

- I dag finns det små möjligheter att höja sin lön för den som byter till likvärdiga tjänster inom regionen enligt riktlinjer. Vision Region Östergötland ser att det är av stor vikt att arbetsgivaren ser över yrkesgruppens löner, säger Lotta Dahl ordförande Vision Region Östergötland.

Program tisdag 27 november

Kl. 10.30 US Neonatal avdelning. Samtal med chefer och personal.

13.00 H.K. Kronprinsessan Viktorias Barn- och ungdomssjukhus.

onsdag 28 nov

10.00 Griftegården och krematoriet vid Linköpings Domkyrkopastorat.

13.00 Kristinebergsvägens Ungdomsboende Hejdegården. Samtal med chefer och medarbetare.

Veronica Magnusson är tillgänglig för media båda dagar. Det finns även möjlighet att prata med medlemmar under arbetsplatsbesöken.

För mer information, kontakta Nadine Ghawi, strategisk rådgivare, tfn 072- 239 43 81 eller Lotta Dahl, ordförande Vision Region Östergötland, tfn 0702-684 552.

915 nya medlemmar under december

Nr 8 2018